فدراسیون جهانی والیبال قاعده را به نفع آمریکا برهم زد

در پایان لیگ ملت‌های والیبال 2019، ترکیب تیم رویایی این مسابقات نیز اعلام شد اما به گونه‌ای که رضایت میزبان مرحله نهایی جلب شود.

فدراسیون جهانی والیبال قاعده را به نفع آمریکا برهم زد
کد خبر: 321316
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۴ ۱۰:۰۷:۴۳

اعتمادآنلاین| ‌ لیگ ملت‌های والیبال با پیروزی روسیه در دیدار نهایی مقابل آمریکا و قهرمانی این تیم به پایان رسید. لهستان هم در مسابقه رده‌بندی برزیل را شکست داد و صاحب مدال برنز شد. تیم ملی ایران هم که در دور گروهی مسابقات مرحله نهایی، مقابل لهستان و برزیل شکست خورده بود، در رده پنجم قرار گرفت.

در پایان مسابقات، تیم رویایی نیز با حضور هفت بازیکن اعلام شد.

بهترین دریافت‌کننده: ایگور کلیوکا و دیمیتری وولکوف از روسیه و بارتوژ بندورژ از لهستان

بهترین مدافع میانی: مکسول هولت از آمریکا و ایوان یاکولف از روسیه

بهترین لیبرو: اریک شوجی از آمریکا

بهترین پاسور: میکا کریستنسن از آمریکا

بهترین پشت خط زن و ارزشمندترین بازیکن: متیو اندرسون از آمریکا

تیم رویایی از میان بازیکنان تیم‌های برتر هر تورنمنت برگزیده می‌شود و معمول این است که تیم قهرمان، بیشترین سهم را در آن داشته باشد. ولی در این دوره لیگ ملت‌ها، ستاد برگزاری مسابقات 3 بازیکن از روسی و 4 بازیکن از آمریکا انتخاب کرد. نکته عجیب‌تر اینکه ارزشمندترین بازیکن هم نه از تیم قهرمان که از آمریکا که میزبان مرحله نهایی بود برگزیده شده است.

همچنین تعداد بازیکنان تیم رویایی، به اندازه بازیکنان یک تیم والیبال است و به این دلیل باید فقط 2 دریافت‌کننده انتخاب شود ولی فدراسیون بین‌المللی در تصمیمی عجیب، سه بازیکن را در این پست معرفی کرد.

از سوی دیگر برخی بازیکنان آمریکا که در تیم رویایی انتخاب شده‌اند در بیشتر مسابقات مرحله مقدماتی غایب بودند و فقط در چهار بازی مرحله نهایی به میدان رفتند.

بر اساس آمار رسمی کل مسابقات، امیر غفور، سعید معروف و سیدمحمد موسوی در میان بهترین بازیکنان مسابقات بودند ولی به این دلیل در تیم رویایی قرار نگرفته‌اند که ایران نتوانست به جمع تیم‌های برتر برسد.

غفور با 249 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن تورنمنت شد و با 54.45 درصد موفقیت، در رده دوم بهترین مهاجمین قرار گرفت. معروف هم با 8.37 پاس منجر به امتیاز در هر ست، بهترین پاسور کل رقابت‌ها بود. در میان بهترین مدافعین روی تور هم موسوی با 0.52 امتیاز در هر ست، دومین بازیکن برتر شناخته شد.

محمدرضا حضرت‌پور با 1.68، معروف با 1.37 و میلاد عبادی‌پور با 1.27 توپ‌گیری در هر ست، رتبه‌های هفتم، نهم و یازدهم این بخش را از آن خود کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها