کد خبر: 321639
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۰:۰۲:۰۰
| |

اسحاق جهانگیری:

توجه به مدرسه؛ تنها راه توسعه کشور

معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز آموزش و پرورش تبدیل به یک امر مهم در شرق آسیا شده است، زیرا آن‌ها می‌دانند که مسیر توسعه از آموزش و پرورش می‌گذرد.

توجه به مدرسه؛ تنها راه توسعه کشور
کد خبر: 321639
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۵ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ به منظور "تجلیل از برگزیدگان منتخب کشوری پرسش مهر 19" با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، سید جواد حسینی سرپرست آموزش و پرورش و برخی از معاونان آموزش و پرورش صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزارش شد.

معاون اول رییس جمهور در این کنگره اظهار داشت: پرسش مهر امروز تبدیل به یک سنت حسنه در دولت شده که در دولت اصلاحات با ابتکار برادر بسیار عزیز و ارجمندم جناب سید محمد خاتمی شروع شد و بعد از آن دیگر روسا همواره این امر را ادامه دادند. مهمترین هدف از پرسش مهر این بوده که در مقابل دانش آموزان و فرهنگیان امر پرسشگری نسبت به حال و آینده افزایش یابد. اینکه رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام کشور هر سال در ابتدای سال تحصیلی در یک مدرسه حضور پیدا کرده و سال تحصیلی را آغاز و همزمان با بهار تعلیم و تربیت سوالی مطرح می‌کند به این معناست که دانش‌آموزان باید به یک موضوع اساسی فکر کرده و در این زمینه تحقیق کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ما می‌خواهیم جوانان امیدان آینده کشور پرسشگر و تحلیلگر باشند و بتوانند تشخیص دهند در اطرافشان در آینده چه اتفاقاتی ممکن است رخ دهد. تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته به همه معاونان آموزش و پرورش برای اجرای این طرح‌ها تبریک می‌گویم‌. نظام تعلیم و تربیت برای کشور جایگاه بسیار مهمی دارد. اگر به آینده و سرنوشت کشور توجه داریم حتماً باید به سرنوشت آموزش و پرورش هم توجه کنیم. کشور ما همواره با مسائل سخت‌تر و چالش‌های متعددی روبرو می‌شود، اما اهمیت و توجه به آموزش و پرورش و اهمیت و توجه به علم برای برون رفت از مسائل پیچیده که با آن روبرو هستیم جدی‌تر می‌شود.

جهانگیری افزود: ما کشوری هستیم که با مسائل جدی روبرو است. برون رفت از چالش ها برطرف نخواهد شد مگر با توجه به علم و سرمایه انسانی که راهکارهای موثری دارند. از طرفی اگر ما به دنبال توسعه، راه‌ حل و بازسازی سرمایه های مادی و معنوی هستیم باید به مدرسه و آموزش و پرورش توجه کنیم.

او افزود: تنها راه توسعه کشور و رهایی از مشکلات توجه به مدرسه است و راه حل‌ها از مدرسه می‌گذرد. توجه به سرمایه‌های انسانی، توجه به آموزش و پرورش و مدرسه حایز اهمیت است. اگر دنبال توسعه پایدار در کشور هستیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم. امروز آموزش و پرورش تبدیل به یک امر مهم در شرق آسیا شده است زیرا آنها می‌دانند که مسیر توسعه از آموزش و پرورش می‌ گذرد. قطعاً بالاترین بازدهی در تربیت نیروی انسانی نمود خواهد داشت. به همین دلیل است که کشورهای پیشرفته صنعتی بلافاصله زمینه را برای شناسایی زبده‌های کشور خود فراهم می‌کنند. لذا اگر فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و سیاست توانمند می‌خواهیم از طریق یک آموزش و پرورش روز آمد و پویا این امر محقق خواهد شد. البته آموزش و پرورش پویا و روزآمد یک موضوع جدی است که باید در دستور کار همه دولت‌مردان قرار بگیرد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها