کد خبر: 322583
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۰۸:۴۳:۴۶
| |

عباس فرهادیه، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن:

برگشت قیمت مسکن بعید است/ مشاوران املاک اولین کسانی هستند که از افزایش قیمت ها متضرر می‌شوند

عباس فرهادیه، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن، با بیان اینکه برگشت قیمت‌ها بعید است و باید واقع‌نگر باشیم و این گونه اظهارنظرها زندگی آنها را مختل خواهد کرد،‌گفت: آتش افزایش قیمت‌ها دامن مشاوران املاک را می‌گیرد چرا که با افزایش قیمت‌ها میزان معاملات کمتر می‌شود.

برگشت قیمت مسکن بعید است/ مشاوران املاک اولین کسانی هستند که از افزایش قیمت ها متضرر می‌شوند
کد خبر: 322583
|
۱۳۹۸/۰۴/۲۹ ۰۸:۴۳:۴۶

اعتمادآنلاین| عباس فرهادیه، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن، درباره مشاوران املاکی که به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زنند گفت: از سوی نهادهای متولی به اتحادیه و اصناف تذکر جدی داده شده است اما واقعیت این است که سطح تذکر و حجم تذکر رابطه مستقیم باهم دارند و وقتی تعداد تذکر از یک حدی بالاتر می‌رود اثرگذاری خود را از دست می‌دهد و بازار خود را با آن سازگار می‌کند.

وی با بیان اینکه دادن تذکر و هشدار به اتحادیه‌های املاک در حیطه اختیارات وزارت راه و شهرسازی نیست گفت: خود مشاوران املاک از اولین کسانی هستند که آتش افزایش قیمت‌ها دامن آنها را می‌گیرد چرا که با افزایش قیمت‌ها میزان معاملات کمتر می‌شود.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن با تاکید بر اینکه مشاوران املاک از قاعده تره‌باری مستثنی نیستند، گفت: همواره برد با کسی است که کار حجمی می‌کند و قطعا مشاوران املاک منصف هم کم نیستند که اعتماد به این مشاوران املاک، بیشتر از افرادی است که قصد افزایش درآمد خود از طریق افزایش قیمت‌ها هستند.

وی با تاکید بر اینکه عده‌ای از مشاوران املاک اطلاعات جعلی به بازار می‌دهند گفت: این اقدام آنها موجب آشفتگی بازار می‌شود و سعی دارند با گل آلود کردن شرایط از آن ماهی بگیرند و اصولا در آ‌ن ماهی وجود ندارد.

فرهادیه در پاسخ به این سوال که امکان برگشت قیمت در بازار مسکن وجود دارد گفت: برگشت قیمت‌ها بعید است و باید واقع‌نگر باشیم و این گونه اظهارنظرها برای مردم انتظار ایجاد می‌کند و زندگی آنها را مختل خواهد کرد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن با بیان اینکه به طور قطع با این اقدامات وزارت راه و شهرسازی جلوی افزایش قیمت مسکن گرفته می‌شود گفت: باید بازار مسکن را مدیریت کرد و احتمالا به ثبات قیمت خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: بازار مسکن به اندازه کشش تقاضا رشد کرده است و اگر اقتصاد کلان پایدار شود التهاب بیرونی که بازار مسکن را هم تحت فشار گذاشته کاهش پیدا می‌کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها