شورای عالی سیاسی یمن بر حفظ امنیت دریای سرخ تأکید کرد

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد این کشور به حفظ امنیت دریای سرخ اصرار دارد و هرگونه تنش و تشدید اوضاع با پاسخ همراه خواهد بود.

شورای عالی سیاسی یمن بر حفظ امنیت دریای سرخ تأکید کرد
کد خبر: 323302
|
۱۳۹۸/۰۴/۳۱ ۱۱:۰۳:۴۰

اعتمادآنلاین| اعضای شورای عالی سیاسی یمن به ریاست مهدی المشاط در پایان جلسه این شورا با صدور بیانیه‌ای تأکید کردند که یمن به ویژه در سایه تنش‌های اخیر در منطقه بر حفظ امنیت دریای سرخ اصرار دارد.

در این بیانیه در مورد هر گونه تشدید تنش‌ از سوی متجاوزان در جبهه‌های مرزی و ساحل غربی یمن هشدار داده شده است.

شورای عالی سیاسی یمن در ادامه ضمن تأکید بر آمادگی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای پاسخگویی به این تنش‌ها، ملت یمن را به تحکیم روحیه برادری و هوشیاری برای خنثی کردن توطئه‌های متجاوزان و تلاش برای شکست دادن و وارد کردن ضربات پیاپی به آنها فراخواند.

این شورا همچنین در ادامه از جامعه جهانی خواست تا به رفع محاصره یمن و در رأس آن محاصره دریایی و سختگیری نکردن برای ورود مواد غذایی و کشتی‌های تجاری به بنادر یمن و در رأس آن بندر الحدیده پایبند باشد.

شورای عالی سیاسی یمن در ادامه با اشاره به مواضع ثابت خود در قبال صلح و روند سیاسی، تلاش‌های مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن را ستود.

در این بیانیه آمده است: اعلام غیرمستقیم عقب نشینی برخی اعضای ائتلاف متجاوز از یمن، با اقدامات میدانی آنها همخوانی ندارد.

اعضای شورای عالی سیاسی یمن در ادامه بیانیه خود با اشاره به طرح‌های خطرناک کشورهای متجاوز در برخی از استان‌های جنوبی یمن، تأکید کردند که این کشورها برای تغذیه تنش‌ها و درگیری‌ها و شعله ور ساختن انواع مختلف اختلافات میان ملت یمن تلاش می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها