کد خبر: 323833
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دموکراسی آمریکا چقدر به نفع ثروتمندان است؟+ نمودار

پژوهشی جدید نشان می‌دهد تاثیر فعالیت‌های دو حزبی آمریکا از نفوذ ثروتمندان بیشتر است.

دموکراسی آمریکا چقدر به نفع ثروتمندان است؟+ نمودار
کد خبر: 323833
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیاستمداران آمریکایی عموماً علیه نفوذ کنترل‌نشده ثروتمندان سخن می‌گویند. برنی سندرز، سناتور چپ‌گرا از ایالت ورمونت، سیستم سیاسی آمریکا را به این دلیل که میلیاردرها را قادر کرده «نامزدهای دلخواه خود را انتخاب کنند» به شدت مورد انتقاد قرار می‌دهد. دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی 2016 ادعا کرد که سیستم سیاسی آمریکا به نفع کسب‌وکارهای بزرگ عمل می‌کند. الیزابت وارن، سناتوری از ماساچوست، کارزار انتخاباتی سال 2020 خود را در ماه فوریه با شعار مبارزه علیه سیستمی آغاز کرد که «ثروتمندان را بالا می‌کشد و روی بقیه لجن پرتاب می‌کند».

به گزارش اعتمادآنلاین و به نقل از اکونومیست، بررسی‌های جفری لکس و جاستین فیلیپس، از دانشگاه کلمبیا و آدام زلیتزر از دانشگاه شیکاگو، نشان می‌دهد قدرت ثروتمندان به مراتب از تصور رایج کمتر است. نویسندگان این مقاله داده‌های 49 بار رای‌گیری سناتورها درباره مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاست خارجه از سال‌های 2001 تا 2015 را به اضافه داده‌های نظرسنجی عمومی موسسات گالوپ و پیو درباره موضع افکار عمومی (با توجه به تمایلات ثروتمندان و فقرا) نسبت به این مسائل بررسی کردند.

نمودار

پژوهشگران دریافتند که ثروتمندان تنها 60 درصد مواقع می‌توانند از طریق سناتورها به خواسته‌هایشان برسند، در حالی که فقرا 55 درصد مواقع به تصمیم مطلوب خود می‌رسند. زمانی که این دو گروه بر سر یک مساله اختلاف دارند، ثروتمندان 63 درصد مواقع به خواسته خود می‌رسند و طبقه متوسط نیز هنگام اختلاف در مقابل ثروتمندان، رفتار مشابهی از خود نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها