کد خبر: 323947
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۰۹:۰۶:۲۱
| |

ماجرای جالب تاسیس شرکت تولیدکننده آسپرین در جریان جنگ‌های جهانی

سال‌ها پیش و در جریان جنگ‌های جهانی نازی‌ها از روش‌های مختلفی برای شکنجه زندانیان خود استفاده می‌کردند. یکی از این روش‌ها قرار دادن یهودیان در اتاق گاز بود.

ماجرای جالب تاسیس شرکت تولیدکننده آسپرین در جریان جنگ‌های جهانی
کد خبر: 323947
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۰۹:۰۶:۲۱

اعتمادآنلاین| شرکت «بایر» که این روزها به عنوان یک شرکت دارویی بزرگ شناخته می‌شود، زمانی در آلمان نازی مسئول شکنجه و توسعه سیستم های شکنجه با گاز بود.

شاید باور نکردنی باشد اما شرکتی که این روزها مسئول تولید داروهای بسیار حرفه‌ای برای درمان بیماران است، زمانی مسئول شکنجه افرادی بوده که در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها زندگی می کردند. هدف نازی‌ها از ساختن اتاق های گاز افزون بر شکنجه، انجام برخی آزمایش‌های پزشکی بوده است.

این اتاق‌های گاز طی حیات رژیم نازی میلیون‌ها یهودی را کشتند. مردی که اتاق گاز را اختراع کرد، فریتز هابر نام داشت و یک نیمه یهودی بود اما تصمیم گرفت به اعتقادات خود پشت کند و کنار هیتلر و یارانش بایستد. شرکت بایر که پشتیبان این ایده بود اکنون به عنوان نخستین تولید کننده آسپیرین شناخته می‌شود. این شرکت کماکان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دارو در آلمان و جهان، شناخته می‌شود. دفتر مرکزی شرکت بایر، در شهر لورکوزن، آلمان قرار دارد. سهام این شرکت در بازار بورس فرانکفورت معامله می‌شود.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها