رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

چند درصد جان‌باختگان تصادفات شهری کودکان هستند؟

رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: 27 درصد جان باختگان عابران پیاده در شهرها هستند و متاسفانه هشت درصد از جان‌باختگان را کودکان تشکیل می‌دهند.

چند درصد جان‌باختگان تصادفات شهری کودکان هستند؟
کد خبر: 324035
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۲ ۱۰:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردار کمال هادیانفر در مراسم افتتاح استودیوی پلیس پایتخت که صبح امروز در پلیس راهور تهران بزرگ برگزار می‌شد، گفت: ما با دو مساله جدی در کشور و در حوزه ترافیک مواجه هستیم اول اینکه نیازمند ایجاد انضباط ترافیکی هستیم ما در معابر شهری، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، علائم و ... داریم، اما انضباط ترافیکی در حد مطلوب نداریم البته انضباط خوب است اما همان طور که گفتم مطلوب نیست و در تراز جمهوری اسلامی نیست.

وی ادامه داد: انضباط ترافیکی در دستور کار پلیس راهور ناجا است و ما در همین خصوص پنج موضوع را به مامورانمان ابلاغ کردیم.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: تصادفات و تلفات جاده‌ای از موضوعاتی است که ما با آن روبرو هستیم، 17 هزار نفر در جاده‌های کشور جان خود را از دست دادند و همچنین 365 هزار نفر معلول و مجروح شده‌اند که این عدد زیبنده کشورمان نیست هر چند که از سال 85 تا 96 توانسته‌ایم میزان تلفات جاده‌ای را از 27 هزار نفر به 17 هزار نفر برسانیم و کار گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته است اما عدد 17 هزار نفر هم برای ما زیاد است.

وی ادامه داد: 27 درصد جان باختگان عابران پیاده در شهرها هستند و متاسفانه هشت درصد از جان باختگان را کودکان تشکیل می‌دهند این عدد اصلا برای ما خوب نیست و موجب دغدغه مقام معظم رهبری شده است و برای آن همه مسئولان باید برنامه داشته باشند.

هادیانفر خاطرنشان کرد: در سه ماه ابتدایی سال 4 هزار نفر جان خود را از دست داده و 13 هزار نفر مجروح شده‌اند.

رئیس پلیس راهوار ناجا خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما استفاده از حوزه RDS است و با وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه ای در این خصوص برای 10 کلانشهر کشور داشته‌ایم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها