کد خبر: 324505
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۰۹:۴۹:۵۷
| |

حمله گاندو به یک کودک 8 ساله

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: کودکی هشت ساله در روستای کهیربن با وجود هشدار‌های داده شده به اهالی روستا‌های مجاور زیستگاه تمساح به محل زیست آن‌ها نزدیک و مورد حمله گاندو قرار گرفت.

حمله گاندو به یک کودک 8 ساله
کد خبر: 324505
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۴ ۰۹:۴۹:۵۷

اعتمادآنلاین| وحید پورمردان در این باره اظهار داشت: خوشبختانه آسیب دیدگی سطحی بوده و پای این کودک چند بخیه خورده و بزودی نیز از بیمارستان مرخص می شود.

وی از مردم خواست تا با توجه به بارش های اخیر و نزولات جوی خوبی که در جنوب سیستان و بلوچستان شاهد آن بودیم و نیز زادآوری تمساح ها و تهاجمی بودن آنان در این فصل که احتمال بروز حوادث تلخ این چنینی را افزایش می دهد، به تابلوهای نصب شده در اطراف دریاچه ها، سدها، هوتک ها و رودخانه ها توجه و از شنا کردن و نزدیک شدن به این مناطق جداً خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در خصوص انتشار برخی اخبار با موضوع مرگ تمساح در جنوب استان نیز افزود: برخی با انتشار تصاویری از تلف شدن تمساح ها سعی در نشان دادن تهاجم اهالی روستاهای مجاور زیستگاهای تمساح به این جانور دارند که این موضوع صحیح نبوده و مردم منطقه درک بالایی از رفتارشناسی و ارزش اینگونه منحصر به فرد دارند.

وی بیان کرد: در صورت مشاهده تلفات در انواع گونه های حیات وحش تنها پس از نمونه برداری، کالبد شکافی و بررسی کارشناسی می توان در خصوص علت تلف شدن جاندار اظهار نظر قطعی کرد.

29 تیر نیز حوا رئیسی دختر حدود 10 ساله اهل روستای مولاآباد کشاری از توابع شهرستان سرباز در پایین دست سد پیشین رودخانه باهوکلات طعمه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) شد اما زنده ماند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها