کد خبر: 326268
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۰:۲۹:۲۶
| |

کاخ الیزه:

فرانسه برای باز کردن باب مذاکرات میان طرف‌های برجام تلاش می‌کند

کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) در بیانیه‌ای با اشاره به گفت‌و‌گوی تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه تصریح کرد: وظیفه فرانسه است که همه مساعی خود را برای باز کردن باب مذاکرات میان همه طرف‌های برجام به‌کار ببرد.

فرانسه برای باز کردن باب مذاکرات میان طرف‌های برجام تلاش می‌کند
کد خبر: 326268
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۹ ۱۰:۲۹:۲۶

اعتمادآنلاین| کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که در گفت‌و‌گوی تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فرانسه بر ضرورت کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا تاکید کرده است.

در بیانیه کاخ الیزه که روز چهارشنبه در رسانه‌های فرانسوی زبان بازتاب داشته است؛ «امانوئل ماکرون» بار دیگر گفت‌و‌گو و ایجاد شرایطی برای کاهش تنش‌ها با ایالات متحده را خواستار شد.

الیزه افزود: امانوئل ماکرون که هم اکنون در تعطیلات در جنوب فرانسه به‌سر می‌برد، با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در ارتباط است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تماس تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه نوشت: پاریس به همراه لندن و برلین سعی دارد تا توافق هسته‌ای 2015 را که ایالات متحده در سال 2018 از آن خارج شد، با وجود افزایش تنش‌های ایران و آمریکا در خلیج فارس، حفظ کند.

این چهارمین بار در مدت دو ماه است که رئیس دولت فرانسه با آقای روحانی مذاکره می‌کند و ماکرون از جمعه گذشته چندین مذاکره با آقای ترامپ داشته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از بیانیه کاخ الیزه نوشت: امانوئل ماکرون با آلمان و انگلستان در حال مشورت و با روسیه و چین در تماس است. سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در 19 آگوست به فرانسه و دیدار با مکرون و به دنبال آن نشست سران گروه 7 در بیاریتز (جنوب غربی فرانسه) از 24 تا 26 آگوست فرصت‌های جدیدی برای بحث و گفتگو در مورد موضوع هسته‌ای ایران خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها