کد خبر: 328151
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۳۰:۲۸
| |

کلینتون‌ها خواستار کنترل قوانین حمل سلاح شدند

به دنبال وقوع تیراندازی‌های اخیر در آمریکا، بیل کلینتون و همسرش خواستار اعمال محدودیت‌هایی در خصوص مسئله حمل اسلحه شدند.

کلینتون‌ها خواستار کنترل قوانین حمل سلاح شدند
کد خبر: 328151
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۰:۳۰:۲۸

اعتمادآنلاین| در پی وقوع دو تیراندازی مرگبار در آمریکا در روز‌های اخیر که 29 کشته برجای گذاشت، بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا و همسرش هیلاری کلینتون دیروز (دوشنبه) در پیام‌هایی جداگانه در توییتر به انتقاد از قوانین حمل سلاح در آمریکا پرداختند.

بیل کلینتون در حساب توییتر خود نوشت: چند نفر دیگر باید کشته شوند تا ما دوباره لایحه مربوط به محدودیت حمل سلاح را اعمال کنیم و بررسی‌هایی را روی پیشینه افراد انجام دهیم؟ پس از آنکه این لایحه در سال 1994 یکبار تصویب شد، کاهش چشمگیری در آمار مرگ و میر ناشی از تیراندازی‌ها بوجود آمد. زمانی که این لایحه منقضی شد، این آمار دوباره افزایش یافت. ما باید الان کاری کنیم.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق این کشور هم دیروز اظهارات تعدادی از قانونگذاران را که بیماری روانی و بازی‌های ویدئویی را عامل اصلی تیراندازی‌های اخیر دانستند، رد کرد و در حساب توییترش نوشت: مردم در همه نقاط جهان از بیماری روانی رنج می‌برند. مردم در همه نقاط جهان بازی‌های ویدئویی انجام می‌دهند. تفاوت آن در اینجا اسلحه است.

کلینتون‌ها این اظهارات را در پی وقوع دو تیراندازی مرگبار در آمریکا در کمتر از 24 ساعت مطرح کردند. روز شنبه یک فرد مسلح پس از ورود به فروشگاه والمارت در شهر مرزی ال پاسو تگزاس، 20 نفر را کشت و 26 نفر را زخمی کرد. عامل این تیراندازی مرگبار جوان سفیدپوستی به نام «پاتریک کروسیوس» بود. این جوان پیش از دستگیری اعتراف کرد که این تیراندازی را به دلیل هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است. کمتر از یک روز بعد، بر اثر تیراندازی در دیتون اوهایو، دست‌کم 9 نفر کشته و بیش از 12 نفر زخمی شدند.

اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا «بازی‌های ویدئویی وحشتناک و مهیب» را عامل اصلی این تیراندازی‌ها دانست که باعث می‌شود جوانان با فرهنگ خشونت آشنا شوند.

هیلاری کلینتون روز یکشنبه هم از میچ مکانل، رهبر اکثریت جمهوری خواه سنا درخواست کرد به دموکرات‌ها در تصویب لایحه کنترل مالکیت سلاح که در ماه فوریه در مجلس نمایندگان تصویب شد، کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها