گاف بزرگ بی‌بی‌سی که به عذرخواهی وادارش کرد

بی بی سی پس از پخش مستندی که در آن از حرکت نمادین «‌توحید» به عنوان نمادی از داعش یاد شده بود، ناچار به عذز خواهی و حذف بخشی از مستند خود شد.

گاف بزرگ بی‌بی‌سی که به عذرخواهی وادارش کرد
کد خبر: 328273
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۳:۵۶:۳۰

اعتمادآنلاین| استیسی دولی در بخشی از مستند خود درباره با زنانی که کشورهای خودشان را به قصد پیوستن به داعش ترک می‌کنند، این حرکت آن‌ها را که انگشت اشاره خود را به عنوان نماد توحید بالا برده بودند، به عنوان نمادی از داعش یاد کرد.

او در بخشی از این مستند بیان کرد :« درحالی که کمپ را ترک می‌کردیم، با زنانی مواجه شدیم که انگشت اشاره خود را به عنوان نماد داعش بلند کرده بودند.»

در بخشی از گزارش تلگراف درباره با این موضوع آمده است:‌ «هر چند این حرکت در گذشته در بین اعضای داعش دیده می‌شد، اما این نماد،‌ نشان‌دهنده اعتقاد مسلمان به یگانگی خداوند است که از ارکان اصلی دین اسلام محسوب می‌شود. بالا بردن دست به نشانه توحید در بین سراسر مسلمانان جهان دیده می‌شود.»

عکس1

این عبارت توهین‌آمیز در بخشی از کلیپ مستند «استیسی دولی با عروس‌های داعش ملاقات می‌کند» از اخبار بی بی سی شامگاهی پخش شد.

پس از اعتراض‌های گسترده بی بی سی اعلام کرد، این عبارت از مستند حذف خواهد شد.

سخنگوی شبکه بی بی سی بیان کرد: «ما به اشتباه از حرکت دست یک زن در کمپی واقع در جنوب سوریه به‌عنوان نماد داعش برداشت کردیم. درحالی‌که داعش قصد دارد این نماد را به عنوان نماد خود استفاده کند، این حقیقت را نباید نادیده گرفت که بسیاری از مسلمانان از این نماد برای اشاره به یگانگی خداوند استفاده می‌کنند. ما برای این اشتباه، معذرت‌خواهی می‌کنیم و عبارت استفاده شده را از مستند حذف می‌کنیم.»

منبع:‌ خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها