کد خبر: 328314
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۵:۳۲:۴۲
| |

 امیر حبیب‌الله سیاری،‌ رئیس ستاد ارتش:

شهدا نبودند جمهوری اسلامی توانایی‌ها و جایگاه امروز را نداشت

رئیس ستاد ارتش با تاکید بر اینکه خون شهدا انقلاب را بیمه کرده است، گفت: اگر شهدا نبودند قطعا جمهوری اسلامی ایران توانایی‌ها و جایگاه امروز را نداشت.

شهدا نبودند جمهوری اسلامی توانایی‌ها و جایگاه امروز را نداشت
کد خبر: 328314
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۵ ۱۵:۳۲:۴۲

اعتمادآنلاین| امیر حبیب‌الله سیاری،‌ رئیس ستاد ارتش در مراسم بزرگداشت سرلشکر خلبان «عباس بابائی» و سرلشکر خلبان «حسین لشکری» که امروز -سه شنبه- در مرکز آموزش هوایی شهید خضرایی تهران برگزار شد، بیان کرد:‌ اختلاف‌افکنی قومی و مذهبی، جدایی‌طلبی در برخی نقاط کشور، ترور گسترده مردم و مقامات، تحمیل یک جنگ هشت ساله و تحریم و تهدید، راهبردهای دشمنان برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته بود.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی قدرت های جهانی علیه ایران هم پیمان شدند، گفت: اگر ایثارها و از خودگذشتگی‌های مردم و رزمندگان و نیروهای مسلح از بحران‌هایی که استکبار جهانی علیه ما به راه انداخته بود، عبور نمی کردیم.

رئیس ستاد ارتش با اشاره به تجاوزهای مرزی عراق پس از پیروزی انقلاب، اظهارداشت: در 26 شهریور 59 زمانی‌که هنوز جنگ شروع نشده بود ولی دشمن با شدت بیشتر از قبل مرزهای ما را می‌زد شهید لشکری با هواپیمایش به آسمان بلند شد و پاسخ اقدامات دشمن را داد اما اسیر شد و 18 سال در اسارت ماند.

سیاری به رشادت های شهید بابایی نیز پرداخت و افزود:‌ شهید بابایی در شرایطی که عازم سفر حج بود تصمیم گرفت در کشورش بماند و بجنگد و مملکت اسلامی‌اش را حفظ کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با تاکید بر اینکه ادامه دادن راه شهدا افتخار است، گفت: باید جوانان کشور را به خوبی با راه و شهدا و فرهنگ ایثار به خوبی آشنا کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها