کد خبر: 328480
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۰۹:۱۶:۰۰
| |

تفاهم‌نامه همکاری مرزی بین ایران و ترکیه امضا شد

کلانتر مرز جمهوری اسلامی در شهرستان ماکو و والی استان وان ترکیه با امضای تفاهم‌نامه همکاری بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.

تفاهم‌نامه همکاری مرزی بین ایران و ترکیه امضا شد
کد خبر: 328480
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۰۹:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| کلانتر مرز جمهوری اسلامی در شهرستان ماکو و والی استان وان ترکیه در نشست و ملاقات مرزی، علاوه بر بحث و تبادل نظر برای افزایش توسعه همکاری‌های دوجانبه مرزی و مقابله با انواع ناامنی‌ها در مرزهای مشترک، بر حسن همجواری ساکنان دو سوی مرز تاکید کردند.

سرهنگ شیرزاد حاجی‌زاده، فرمانده هنگ مرزی و کلانتر مرز ماکو در آیین امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به افزایش مناسبات مرزی دو کشور در این منطقه گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته نیروهای هر دو کشور مثل گذشته با تلاش بیشتری نسبت به انسداد مرز و برخورد با ناآرامی‌ها و کالای قاچاق اقدام خواهند کرد.

او در این ملاقات همچنین با اشاره به افزایش مناسبات مرزی 2 کشور بیان کرد: با پیگیری‌هایی صورت‌گرفته نیروهای هر دو کشور مثل گذشته با تلاش بیشتر در راستای تامین امنیت مرزها و برخورد با قاچاق اقدام خواهند کرد.

والی استان وان ترکیه هم در این نشست به حدود 86 کیلومتر مرز مشترک با شهرستان ماکو اشاره کرد و افزود: تشکیل و برگزاری ملاقات مرزی امری ضروری برای حفظ امنیت در نوار مرزی است.

محمد امین بیلمز با اعلام اینکه برای گسترش مناسبات مرزی بایستی جلسات و ملاقات‌ها ادامه یابد افزود: برگزاری این ملاقات‌های مرزی بر اساس قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها فی‌مابین تاثیرات بسیار مثبتی در امنیت و ارتقای امنیت مرزهای مشترک خواهد داشت.

در پایان اولین جلسه ملاقات مرزی کلانتر مرز جمهوری اسلامی ایران در ماکو و والی استان وان ترکیه، علاوه بر امضا تفاهم‌نامه همکاری در سه بند مقرر شد این جلسات هر شش ماه یکبار در خاک ترکیه و جمهوری اسلامی برگزار شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها