تاثیر بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان در رفع رکود اقتصادی

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام سازمان تامین‌ اجتماعی در خصوص بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان، در رفع رکود حاکم بر اقتصاد کشور بسیار موثر است و منجر به رونق تولید داخلی می شود.

تاثیر بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان در رفع رکود اقتصادی
کد خبر: 328509
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۶ ۱۰:۴۱:۵۷

اعتمادآنلاین| ‌ یحیی کمالی پور با بیان اینکه طرح بخشودگی جرائم بیمه ای کارفرمایان خوش حساب از سوی سازمان تامین اجتماعی، مشوقی برای کارفرمایان است، اظهار داشت: چنانچه این طرح به طور کامل اجرا شود، قطعاً نقش مهمی در رونق اقتصادی و تولید کشور خواهد داشت.


وی اظهار داشت: اجرای بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب در طولانی مدت، موجب توسعه اقتصادی کشور می شود.
نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر کارفرمایان خوش‌حساب و صاحبان کارگاه‌های مشمول این مصوبه، از بخشودگی جرایم بیمه ای به میزان 50 تا 100 درصد برخوردار خواهند شد. این امر با استقبال جامعه کارفرمایی کشور روبه‌رو شده است.


نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان به نفع نیروی کار نیز محسوب می‌شود تا کارفرمایان به دلیل بدهی شرکت، مجبور به تعدیل نیروهای خود نشوند.

بخشنامه بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب در سال 98 با اصلاح آئین نامه مربوطه از سوی محمد حسن زدا سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی در خرداد ماه امسال صادر و برای اجرا به تمام واحدهای اجرایی این سازمان ابلاغ شد.


با توجه به نامگذاری سال 98 به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و به منظور مساعدت با کارفرمایان خوش حساب مدیون، هیأت وزیران در اجرای ماده (13) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات، موضوع بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان را مصوب کرد و بلافاصله پس از اعلام به سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه آن تهیه و ابلاغ شد.


بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که «جرایم» متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ 29/‏12/‏1396‬ باشد، چنانچه حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه در مورد پرداخت یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده براساس مدارک و مستندات ابرازی، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه موضوع این آئین نامه برخوردار خواهند شد.


طرح بخشودگی جرایم که از حدود 2 سال پیش به اجرا گذاشته شد، مورد استقبال بسیاری از کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گرفت؛ از این رو، امسال نیز از اوایل اردیبهشت ماه تا دهم تیرماه این طرح برای استفاده کارفرمایان خوش حساب اجرا شد.


کارفرمایان واحدهای تولیدی با پرداخت بدهی‌های معوقه خود در مدت 18 ماه از بخشودگی معادل 85 درصد، پرداخت در مدت 24 ماه از بخشودگی معادل 75 درصد، پرداخت بدهی‌های معوقه در مدت 30 ماه از بخشودگی معادل 60 درصد و با پرداخت بدهی‌های معوقه حداکثر طی مدت 36 ماه از بخشودگی معادل 50 درصد جرایم مربوطه برخوردار شدند.


بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی، بیش از یک میلیون و 200 هزار کارفرما در فعالیت‌های مختلف فعال هستند و این کارفرمایان 12 هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند که بخشی از جرایم این کارفرمایان در این طرح بخشوده شد.
تامین اجتماعی با 42 میلیون بیمه شده 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها