ترامپ به تعطیلات تابستانی می‌رود

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از روز جمعه تعطیلات تابستانی سالانه را در باشگاه گلف خود در «نیوجرسی» آغاز می‌کند که دولت او با مجموعه‌ای از بحران‌هایی روبرو است که می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در سرنوشت او در انتخابات سال 2020 داشته باشند.

ترامپ به تعطیلات تابستانی می‌رود
کد خبر: 329008
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۰۹:۵۰:۵۵

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حالی از روز جمعه تعطیلات تابستانی سالانه را در باشگاه گلف خود در «نیوجرسی» آغاز می‌کند که دولت او با مجموعه‌ای از بحران‌هایی روبرو است که می‌تواند نقشی تعیین‌کننده در سرنوشت او در انتخابات سال 2020 داشته باشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته ترامپ در حالی که آمارش در نظرسنجی‌ها بدون نوسان باقی مانده و توانایی‌هاش برای پیش بردن امور کشور مورد تردید قرار گرفته‌اند، در پرتو جنگ تجاری با چین، افزایش تنش‌ها با ایران و کره شمالی، تیراندازی‌های کور ناشی از نفرت نژادپرستانه در معرض آزمون‌هایی جدی قرار گرفته است.

در حالی که حدود 20 نامزد دموکرات برای تصاحب جایگاه ترامپ صف کشیده‌اند احتمالاً فکر او در روزهای آینده بیشتر مشغول حفظ سبد آرا خودش خواهد بود تا گسترش و توسعه دادن آن.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته راهبرد ترامپ برای پیروزی مجدد در انتخابات بر تظلم‌خواهی سفیدپوست‌ها و ضدیت با مهاجرت استوار است و او قصد دارد از طریق طرح مسائل مربوط به این محورها، طرفداران راست‌گرای خودش را به پای صندوق‌های رأی بکشاند.

برخی از سیاستمداران دموکرات در روزهای گذشته ترامپ را مقصر اصلی بروز جنایت‌هایی مانند تیراندازی ال‌پاسو تگزاس دانسته‌اند که در آن یک جوان 21 ساله و معتقد به برتری نژادی سفیدپوست‌ها 20 نفر را به ضرب گلوله به قتل رساند.

«جو بایدن»، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ روز چهارشنبه گفت: «ترامپ، آتش سفیدبرترپنداری در این کشور را شعله‌ور کرده است. اگر دونالد ترامپ مجدداً انتخاب شود، معتقدم که او برای همیشه شخصیت این کشور را عوض خواهد کرد.»

اما، به نوشته آسوشیتدپرس، مشکلات ترامپ تنها محدود به مرزهای آمریکا نیست. بعد از اینکه او از توافق هسته‌ای برجام خارج شد ایران میزان ذخائر اورانیوم خودش را افزایش داده است. تهران، علاوه بر این یک پهپاد آمریکا را ساقط کرده و کشتی‌ها در تنگه هرمز را تحت کنترل خود درآورده است. ترامپ تا کنون چندین بار گفته که آماده گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با ایران است، اما تهران مذاکره با واشنگتن را رد کرده است.

کره شمالی، پرده دیگری از مشکلات ترامپ را به نمایش می‌گذارد. آسوشیتدپرس نوشته ترمپ حدود یک ماه پیش اولین رئیس‌جمهور مستقر آمریکا لقب گرفت که به خاک کره شمالی پا گذاشت، اما بعد از آن سفر، کره شمالی چندین موشک کوتاه‌برد آزمایش کرده و دولت ترامپ را به عقب‌گرد از دیپلماسی تهدید کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها