کد خبر: 329194
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۵:۰۷:۴۳
| |

رهبر جمهوری‌خواهان سنا با بررسی فوری طرح محدودیت سلاح گرم مخالفت کرد

رهبر جمهوری‌خواهان سنا با رد درخواست بیش از 200 شهردار آمریکایی مبنی بر تصویب فوری طرح محدود کردن قوانین فروش سلاح گرم، گفت باید تا زمان بازگشت سنا از تعطیلات تابستانی صبر کنند.

رهبر جمهوری‌خواهان سنا با بررسی فوری طرح محدودیت سلاح گرم مخالفت کرد
کد خبر: 329194
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۸ ۱۵:۰۷:۴۳

اعتمادآنلاین| همزمان با برگزاری تظاهرات اعتراضی مردم ایالات متحده به قوانین تسهیل‌کننده خرید، فروش و حمل تسلیحات گرم در این کشور، دویست نفر از شهرداران آمریکایی در نامه‌ای به کنگره خواستار اعمال محدودیت بر این قوانین شدند.

214 شهردار آمریکایی (که بین آنها جمهوری‌خواهان نیز دیده می‌شود) از جمله مسئولان دو شهر «ال‌پاسو» و «دِیتیون» که در هفته اخیر صحنه وقوع تیراندازی‌های مرگبار بودند، نامه‌ای خطاب به «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا و «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های این مجلس نوشته و خواستار تصویب طرحی برای بررسی سابقه خریداران سلاح گرم شدند.

مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که مراکز فروش تسلیحات گرم را ملزم می‌کند قبل از هرگونه تراکنشی، سابقه مشتریان خود را برای اطمینان از سلامت روان آنها بررسی کنند. این طرح باید توسط مجلس سنا نیز تایید شود تا برای ابلاغ به دست رئیس‌جمهور آمریکا برسد اما سنا هم‌اکنون در تعطیلات تابستانی به‌سر می‌برد.

اعضای کنفرانس شهرداران آمریکا در این نامه نوشتند: «حوادث غمبار هفته اخیر در ال‌پاسو و دیتیون نمونه دیگری از این نکته است که کشور ما دیگر نمی‌تواند منتظر بماند تا دولت فدرال اقدامات لازم را برای ممانعت از دسترسی افراد فاقد صلاحیت به سلاح گرم انجام دهد».

در حالی که چاک شومر از حامیان سرسخت طرح مجلس نمایندگان است اما مک‌کانل بدون بررسی نامه شهرداران، درخواست آنها را رد کرد و گفت باید مباحثات دو حزبی درباره این موضوع برگزار شود تا محدودیت‌های محتمل بر فروش سلاح‌های تهاجمی را بررسی کنند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها