مفتی اعظم عربستان نسبت به سیاسی کردن حج هشدار داد

مفتی اعظم عربستان به تمامی حجاج بیت‌الله الحرام هشدار داد موسم حج را منبری برای تحقق اهداف غیرقانونی و سیاسی قرار ندهند.

مفتی اعظم عربستان نسبت به سیاسی کردن حج هشدار داد
کد خبر: 329437
|
۱۳۹۸/۰۵/۱۹ ۱۱:۲۶:۰۸

اعتمادآنلاین| عبدالعزیز بن عبدالله، مفتی اعظم عربستان در سخنانی اعلام کرد: به حجاج هشدار می‌دهیم که موسم حج را منبری برای تحقق اهداف غیرقانونی و سیاسی، تعصبات مذهبی و اهداف شخصی قرار ندهند.

مفتی عربستان گفت: هشدار می‌دهیم نسبت به اینکه حجاج دیدگاه حجشان را به یک دیدگاه غیرقانونی تغییر داده و با این کار اعمال، تلاش و مالشان را به باد دهند. نسبت به این موضوع هشدار می‌دهیم که یک حاجی اقدامات خرابکارانه در میان حجاج انجام دهد و آشوب، سردرگمی و اخلال را در میان آنها گسترش دهد، این اقدامات ازجمله اقدامات ممنوع در قانون است.

او تأکید کرد: هدف اصلی حج تجرید توحید، بندگی خالص برای خدا، ذکر یاد و دعا و نیایش در درگاه خداوند به دور از هرگونه لغزش و گناه و پایبندی به حدود خداوند و اوامر و نواهی او است.

از سوی دیگر، وزارت حج عربستان دوحه را به ایجاد مانع برای حضور اتباع قطری در حج متهم کرد.

در همین راستا، حاتم قاضی، سخنگوی وزارت حج عربستان در گفت‌وگو با روزنامه عکاظ اظهار کرد که علی‌رغم اختصاص درگاه‌های اینترنتی برای تسهیل حضور حجاج قطر اما دوحه در مسیر این حجاج مانع تراشی می‌کند و همین مسأله حضور آنها را به تأخیر انداخته است.

او افزود: بیش از یک میلیون و 800 هزار ویزا به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه به کنسولگری‌های عربستان در دیگر کشورها صادر شده است. برنامه "طریق مکه" که در یک کشور آغاز به کار کرد و سپس به پنج کشور دیگر یعنی مالزی، اندونزی، بنگلادش، پاکستان و تونس راه یافت، موفقیت‌آمیز بوده است و تا کنون 150 هزار زائر وارد این کشور شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها