امام جمعه قم:

حل مشکلات دنیای اسلام در گروی وحدت است

امام جمعه قم گفت: روز عید سعید قربان و غدیر عامل وحدت بین مسلمانان و ومومنان است و کسانی که این روز را گرامی بدارند، مورد عنایت خداوند متعال و حضرت مهدی(عج) هستند.

حل مشکلات دنیای اسلام در گروی وحدت است
کد خبر: 329960
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۱ ۱۳:۱۳:۵۸

اعتمادآنلاین| آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز عید قربان که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه گوشت و خون قربانی به خداوند نمی‌رسد و در اختیار مردم و و مومنین قرار می‌گیرد اعلام کرد: آنچه که از این قربانی به سوی آسمان می‌رود تقوای مومنین است.

او با بیان اینکه عید قربان از دو کلمه عید و قربان تشکیل شده است بیان کرد: مردم در این روز عید می‌گیرند چرا که به فطرت الهی خودشان باز می‌گردند.

امام جمعه قم یادآور شد: حضرت ابراهیم(ع) در خواب دید که باید فرزند خود را برای خداوند قربانی کند و پسر ایشان با کمال میل این مسئله را پذیرفت و مطیع امر خداوند بود.

او بیان کرد: شهید حججی‌ها و شهدای مدافع حرم از همه چیز در مسیر خداوند گذشتند تا به سعادت رسیدند و باید از همه چیز گذشت تا به قرب الهی رسید.

سعیدی با اشاره به اینکه در سوره اعلی که در رکعت نخست نماز عید قرائت شد سخن از تزکیه نفس بود ادامه داد: در رکعت دوم در سوره شمس نیز آمده است کسی که جان خود را تزکیه کند به فلاح و رستگاری می‌رسد.

او با بیان اینکه بهترین عامل تزکیه و پاکسازی نفس تقوای الهی است یادآور شد: امام علی(ع) می‌فرمایند تقوا موجب درمان بیماری‌های روحی و جسمی انسان می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه یک جنبه روز عید قربان مسئله تزکیه نفس است، افزود: جنبه دیگر عید قربان نمایش وحدت جامعه اسلامی است و در قرآن کریم و سخن پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) بر این مسئله تاکید شده است.

او گفت: مردم مسلمان در روز عید در مجالس حضور یافته و از مال خودشان در راه خداوند انفاق می‌کنند و در چنین فضایی مومنین به یکدیگر خوش بین هستند.

سعیدی تاکید کرد: توطئه دشمنان در بدبین کردن مسلمانان نسبت به یکدیگر در چنین روزی خنثی می‌شود و دنیای اسلام قدرت و انسجام خود را بازمی‌یابد.

او ادامه داد: نماز‌های جماعت و جمعه، نمازهای عید، روز عید غدیر و قربان و... از امکاناتی هستند که خداوند برای رسیدن مومنین به وحدت در اختیار مومنان قرار داده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تاکید کرد: مشکلات جهان اسلام در همین وحدت‌ها برطرف شده و دشمنان از همین وحدت و انسجام به وحشت می‌رسند ولی شرط همه این اتحادها ولایت امام علی(ع) است.

او یادآور شد: روز عید سعید قربان و غدیر عامل وحدت بین مسلمانان و و مومنان است و کسانی که این روز را گرامی بدارند مورد عنایت خداوند متعال و حضرت مهدی(عج) هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها