کد خبر: 331126
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۲:۲۴:۰۰
| |

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

چاره تحریم‌ها چابک‌سازی بنگاه‌های اقتصادی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی چابک‌سازی بنگاه‌های اقتصادی را عنصر مهم و استراتژیک جهت توسعه سازمانی و چاره تحریم‌ها و عهدشکنی‌ها عنوان کرد.

چاره تحریم‌ها چابک‌سازی بنگاه‌های اقتصادی است
کد خبر: 331126
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۵ ۱۲:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سیده فاطمه ذوالقدر در دومین نشست چابک‌سازی بنگاه‌های اقتصادی که روز گذشته در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز، گفت: اگرچه استفاده از تحریم‌های اقتصادی به منظور اجرای مقاصد سیاسی روش جدیدی نیست، اما برقراری تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه و عهد شکنی های بـین المللـی علیـه جمهـوری اسـلامی ایـران، بخش‌های مختلف اقتصادی دولت را بـا چـالش‌هـای جدی مواجه کرده که رفع ایـن چـالش‌هـا نیازمند برنامه ریزی فعـال و دقیق است که قابلیت تطبیق سریع با شرایط جدید را داشته باشد.

وی با تأکید بر رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق تولید، ادامه داد: تولید درکلاس جهانی، یک دیدگاه استراتژیک به تجارت است که برای بقای بنگاههای اقتصادی باید به سمت آن حرکت کرد و در این راستا چابک سازی، عنصر مهم و استراتژیک جهت توسعه سازمانی و چاره تحریم‌ها و عهدشکنی‌هاست.

وی با بیان این‌که «بی‌توجهی به تأثیرات تحریم و عدم تـلاش بـرای کـاهش آن ممکن است خسارات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور بگذارد»، از کسانی که با درک صحیح از وضعیت کنونی جامعه با برگزاری این نشست ها و دعوت از کارشناسان و استفاده از نظرات، در پی رفع موانع تولید و توسعه اقتصاد کشور هستند، تقدیر کرد.

نماینده مردم تهران با اشاره به لحاظ چابک سازی در تصویب طرح ها و لوایح مختلف و مرتبط توسط نمایندگان مجلس، افزود: در این زمینه مقررات کافی وجود دارد و تصویب و ازدیاد مصوبات فاقد ضرورت است.

وی رفع موانع و رونق تولید را دغدغه ی این روزهای سیاستگذاران نیز دانست و یادآور شد: به خصوص نمایندگان در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های تخصصی که در این خصوص با استفاده از گزارشات مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و اخذ نظر از سایرکارشناسان و صاحب نظران، به دنبال ایجاد تسهیلات و نظارت گسترده بر اجرای درست مقررات جهت رونق کسب و کار و درآمدزایی هستند و البته مسئولین، جهت پیشبرد امور همواره نیازمند پیشنهادات و مطالبات فعالان اقتصادی و متخصصین امر هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها