کد خبر: 332447
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۳:۴۶:۰۰
| |

مدیر فنی تیم والیبال زنان ایران:

از شکست در مقابل کره درس گرفتیم

مدیر فنی تیم والیبال زنان گفت: از شکست برابر کره جنوبی درس‌های بزرگی گرفتیم که در بازی برابر هنگ‌کنگ استفاده کرده و موفق به شکست این تیم شدیم.

از شکست در مقابل کره درس گرفتیم
کد خبر: 332447
|
۱۳۹۸/۰۵/۲۹ ۱۳:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ جواد مهرگان پس از صعود تیم والیبال زنان ایران به مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: شاید در بازی نخست تیم نتوانستیم توانایی‌هایمان را آنگونه که کار کرده و در تورنمنت‌های آماده سازی عمل کرده بودیم، اجرا کنیم، اما درس‌های بزرگی گرفتیم که در شکست برابر هنگ کنگ از آن استفاده کردیم.

وی درخصوص دلایل شکست تیم ایران برابر کره جنوبی گفت: به نظر من این شکست دو، سه دلیل داشت. یکی کیفیت بالای بازی کره جنوبی بود که عملکرد فوق‌العاده ای داشت. این تیم در مسابقات مختلفی شرکت کرده و با مربی جدیدی که از ایتالیا به خدمت گرفته است در رقابت‌های انتخابی المپیک هم عملکرد بسیار خوبی داشت و در پنج ست بازی را به روسیه واگذار کرد.

مدیر فنی تیم والیبال زنان ادامه داد: فکر می‌کنم یکی از دلایل شکست تیم ما عملکرد خیلی خوب و با کیفیت کره جنوبی بود که از بازیکنان بسیار خوب و سطح بالایی بهره می‌برد.

مهرگان با اعلام این مطلب که از شکست برابر کره جنوبی درس های زیادی گرفته شد، عنوان کرد: مطمئنم این تجربیات در دور بعدی مسابقات که قرار است با تیم‌های تایلند و چین تایپه بازی کنیم، کمک بسیار زیادی به ما خواهد کرد.

وی فضای حاکم بر سالن مسابقه و تماشاچیان را دلیل دیگر شکست تیم ایران در بازی نخست عنوان کرد و گفت: ملی‌پوشان ما عادت نداشتند در چنین شرایطی بازی کنند. آنها در لیگ ایران و در مسابقات قبلی هم که شرکت کرده بودند، چنین شرایطی در سالن برگزاری مسابقات حاکم نبود. از طرف دیگر برای نخستین بار مسابقات ملی پوشان ایران به صورت مستقیم از یکی دو شبکه تلویزیونی پخش می‌شد که فکر می‌کنم این شرایط تیم را از لحاظ روانی تحت تاثیر قرار داد.

مدیر فنی تیم والیبال زنان با اشاره به استفاده از نکات فنی شکست تیم ملی ایران برابر کره جنوبی و پیروزی برابر هنگ‌کنگ اظهار داشت: این شکست از لحاظ فنی درس های خوبی به ما داد که اولین استفاده‌اش را در بازی هنگ کنگ تجربه کردیم و مطمئنا در دور بعدی مسابقات که با تایلند و چین تایپه رقابت داریم، استفاده زیادی خواهیم کرد.

مهرگان درخصوص پیروزی تیمش برابر هنگ‌کنگ و صعود به مرحله یک چهار نهایی گفت: شناخت بسیار خوبی از این تیم داشتیم. بازی‌های دور قبل را خوب آنالیز کرده بودیم، اما مهمتر از اینها عملکرد درخشان بازیکنان ما بود که از لحاظ روانی با کمک اعضای کادر فنی و اراده‌شان توانستند خودشان را به خوبی بازسازی کنند.

وی افزود: در مسابقه امروز توانستیم با سرویس‌های با سرعت بالا و نظم در سیستم دفاعی و توپ گیری، حمله تیم هنگ‌کنگ که تیم منظمی است را خوب کنترل کنیم. از طرفی تغییراتی در روش حمله داشتیم و سرعت حمله را بالاتر بردیم. ما امروز تعداد پاس‌های سرعتی را بالاتر بردیم که کمک کرد تا عملکرد بهتری داشته باشیم و مهمتر از همه ثبات در عملکرد بود که توانستیم تا آخرین امتیاز ثبات در عملکرد را داشته باشیم.

مدیر فنی تیم والیبال زنان از بالا بردن سطح تمرینات شاگردانش برای رقابت در مرحله یک چهارم نهایی خبر داد و خاظرنشان کرد: در این دو مسابقه نکات دیگری برای ما آشکار شد که فردا روی آنها تمرین می‌کنیم تا با اعتماد به نفس بیشتری برابر تیم‌های تایلند و چین تایپه قرار بگیریم.

مهرگان درباره شرایط سایر تیم‌های شرکت کننده گفت: به جز ژاپن که برای بازی‌های المپیک توکیو انتخاب شده و چین که با تیم دومش در این مسابقات حضور دارد، سایر تیم‌ها با تمام توان شرکت کرده‌اند، چون این مسابقات انتخابی برای حضور در رقابت های انتخابی المپیک است که ماه ژوئن در آسیا برگزار می‌شود. به همین دلیل تمام تیم‌های شرکت کننده با تمام توان در این مسابقات حضور دارند و فرصت خوبی برای ما است که دو روز آینده تیم را محک بزنیم. برای مقابله با تایلندی که همیشه با کیفیت بازی می کند و چین تایپه ای که شاید بازیکنانش از لحاظ تکنیکی در سطح بالایی هستند و امیدوارم در روز مسابقه بهترین عملکردمان را به نمایش بگذاریم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها