کد خبر: 333547
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۰۹:۵۱:۰۰
| |

در مجله ورزشی «اعتمادآنلاین» ببینید:

آخرین اخبار از وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها/ حضور تیم ملی والیبال زنان در رقابت‌‎های انتخابی المپیک/ ممنوعیت اعتراض ورزشکاران آمریکایی به ترامپ

بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها همچنان ادامه دارد. بعد از حواشی زیادی که این موضوع به همراه داشت و فدراسیون فوتبال ایران در خطر تعلیق از فوتبال هم قرار گرفت. علی ربیعی، سخنگوی دولت اعلام کرد که قانون حضور زنان در ورزشگاه‌ها مختص ایران نیست.

حجم ویدیو: 12.78M | مدت زمان ویدیو: 00:03:31 دانلود ویدیو
کد خبر: 333547
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۰۹:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ پیروزی تیم ملی والیبال زنان ایران برابر هنگ‌کنگ در مسابقات قهرمانی آسیا و راهیابی این تیم به مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو، حضور تیم ملی بسکتبال در مسابقات جهانی چین، بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها و در مسابقات لیگ برتر و دیدارهای تیم ملی فوتبال و همچنین ممنوعیت اعتراض ورزشکاران آمریکایی به ترامپ در المپیک مهم‌ترین اخبار ورزشی هفته گذشته بود.

حضور زنان در ورزشگاه

بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها همچنان ادامه دارد. بعد از حواشی زیادی که این موضوع به همراه داشت و فدراسیون فوتبال ایران در خطر تعلیق از فوتبال هم قرار گرفت. علی ربیعی، سخنگوی دولت اعلام کرد که قانون حضور زنان در ورزشگاه‌ها مختص ایران نیست و همه کشورها را شامل می‌شود. او همچنین گفته که پروژه‌های اجتماعی مسائل خودش را دارد ولی نکته این است که باید این مسئله را با رعایت فرهنگ و موازین موجود در کشور حل کنیم. ربیعی همچنین از انجام اقداماتی برای حضور زنان در ورزشگاه هنگام بازی‌های ملی خبر داد. بعد از این بود که محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، با اشاره به احتمال حضور زنان در ورزشگاه هنگام بازی‌های ملی گفت: در شرایط فعلی تلاش می‌کنیم که این اتفاق دربازی‌های ملی رخ دهد. ما ورزشگاه آزادی را داریم که از شرایط مناسبی برخوردار است و ورودی‌های مجزا، محل نشستن و سرویس‌های بهداشتی جداگانه دارد. محل رفت‌وآمدها هم به گونه‌ای است که مشکلی در این رابطه به وجود نمی‌آید. او البته درباره حضور زنان در بازی‌های باشگاهی هم گفته که فعلاً شرایط برای حضور زنان در رقابت‌های لیگ وجود ندارد و اولویت اصلی وزارت ورزش و سازمان لیگ حفظ کرامت و حرمت زنان است.

حضور تیم ملی بسکتبال در رقابت‌های جام جهانی چین

رقابت‌های جام جهانی بسکتبال به‌زودی در کشور چین برگزار می‌شود و تیم ملی ایران هم در این رقابت‌ها باید به مصاف اسپانیا، پورتوریکو و تونس برود. شاگردان مهران شاهین‌طبع اردوهایی را در روسیه و یونان برگزار کردند و توانستند نتایج خوبی هم کسب کنند. در هفته‌ای که گذشت از پیراهن تیم ملی بسکتبال هم در رقابت‌های جهانی رونمایی شد.

والیبال زنان ایران و حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک

رقابت‌های والیبال قهرمانی زنان آسیا هفته گذشته در کره جنوبی آغاز شد و ایران در اولین دیدارش برابر کره جنوبی میزبان با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد. ایران در بازی دوم خودش برابر هنگ‌کنگ پیروز شد تا به جمع هشت تیم اول قاره آسیا صعود کند. جواد مهرگان، مشاور فنی تیم ملی زنان ایران، بعد از برد برابر هنگ‌کنگ گفت: در دیدار با کره نتوانستیم توانایی خود را به نمایش بگذاریم، اما در دیدار برابر هنگ‌کنگ منظم ظاهر شدیم و توانستیم برنده باشیم.

ممنوعیت اعتراض ورزشکاران آمریکایی به ترامپ

مدیر اجرایی کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا به دو ورزشکار این کشور هشدار داد حق اعتراض به سرود ملی این کشور را هنگام توزیع مدال دربازی‌های المپیک ندارند.

گوین بری و ریس ایمبودن در رقابت‌های پان آمریکن که هفته قبل برگزار شد، این اعتراض را هنگام توزیع مدال انجام دادند.

سارا هیرشلاند، مدیر اجرایی کمیته المپیک و پارالمپیک آمریکا، به تمام ورزشکاران دیگر نیز هشدار داده که حق چنین حرکاتی را در هنگام توزیع مدال دربازی‌های المپیک ندارند. مگان راپینو، کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان آمریکا، در جریان رقابت‌های جام جهانی زنان هنگام پخش سرود آمریکا اعتراض خودش را نشان داد که منجر به درگیری لفظی با ترامپ رئیس‌جمهور این کشور شد. حالا دامنه اعتراض‌ها در ورزش آمریکا گسترده‌تر شده است و به همین خاطر مسئولان ورزش آمریکا تلاش دارند با تهدید المپین‌های آمریکا از تکرار این اعتراض‌ها جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها