کد خبر: 333893
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

محمدحسن قدیری‌ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

دعوای یزدی و آملی‌ لاریجانی شیطنت ضدانقلاب بود/ دعوای یزدی و آملی لاریجانی سوءتفاهمی بود که تمام شد/ کسی که سال‌ها کار کرده می‌تواند چند خانه داشته باشد

محمدحسن قدیری‌ابیانه گفت: درباره آقای یزدی، بالاخره آدمی که یک عمر کار کرده است می‌تواند چند خانه داشته باشد، به‌ شرطی که خانه‌هایش مثل خانه روحانی مجلل نباشد.

دعوای یزدی و آملی‌ لاریجانی شیطنت ضدانقلاب بود/ دعوای یزدی و آملی لاریجانی سوءتفاهمی بود که تمام شد/ کسی که سال‌ها کار کرده می‌تواند چند خانه داشته باشد
کد خبر: 333893
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید شمس- محمدحسن قدیری‌ابیانه، فعال سیاسی اصولگرا، مسببِ اختلاف آیت‌الله یزدی و آملی‌لاریجانی را شیطنت ضدانقلاب می‌داند و همچنین بیان می‌کند که این موضوع تمام شده است و نیازی به پیگیری ندارد.

ماحصل گفت‌وگوی اعتمادآنلاین با قدیری‌ابیانه در زیر می‌آید:

شاهد شیطنتی از سوی افراد ضدانقلاب بودیم

*جدلِ 2 آیت‌الله محمد یزدی و صادق‌ آملی لاریجانی چقدر هزینه‌ساز است؟

هفته گذشته شاهد شیطنتی از سوی افراد ضدانقلاب بودیم که نامه‌ای را از سوی آقای صادق‌ آملی لاریجانی ماهرانه جعل کردند و البته ایشان نوشتن نامه و عزیمت به نجف را تکذیب کردند. اما در این بین طی گزارشی که به آیت‌الله یزدی داده شده بود، بر اثر غفلت اشاره‌ای به جعلی بودن نامه نشده بود که همین مساله موجب اتخاذ موضعی قاطعانه از سوی ایشان شد که اگر آن نامه نبود، موضعی درست بود.

*بالاخره حرف‌ها و اتهام‌هایی مطرح شده است.

ظاهراً در همان جلسه یکی از حضار بعد از صحبت‌های آقای یزدی به تکذیب محتوای نامه توسط صادق‌ آملی لاریجانی اشاره می‌کند و ایشان همان‌جا می‌گویند موضوع منتفی است، که در اینجا شیطنت دوم رخ می‌دهد و خبر اظهاراتی که در جمع محدودی مطرح شده بود و در پایان هم ذکر شده بود که با توجه به تکذیب نامه، موضوع به کل منتفی است، به بیرون درز پیدا می‌کند. این موضوع به‌ حمدالله حل شد و دامن زدن به آن بی‌اساس است. در واقع از این جهت اختلافی بین سران پیشین قوه‌ قضاییه وجود ندارد.

اصلاً لزومی ندارد جواب بدهند، آن موضوع منتفی است

*تکلیف‌ اتهام‌های مطرح‌شده چه می‌شود؟

این مساله یک سوءتفاهم بود که تمام شد. در واقع دعوای یزدی و آملی لاریجانی شیطنت ضدانقلاب بود. اصلاً مگر چه چیزی گفتند؟

*آیت‌الله‌یزدی گفتند که شما حوزه مجللی در قم بنا کرده‌اید و آقای‌آملی لاریجانی هم گفت‌ چون پیر هستید، اعضای شورای‌ نگهبان به حرف‌های شما واکنش نشان نمی‌دهند و همچنین گفت‌ مگر خانه‌های شما ارث پدری‌تان است؟

این حرف‌ها نتیجه همان شیطنت است.

*اما اظهارنظر دو فقیه حتماً سندیت دارد.

خب، هر دو باید به سوالات جواب بدهند.

*پس موضوع منتفی نشده است.

اصلاً لزومی ندارد جواب بدهند، آن موضوع منتفی است. ایشان اگر خواستند، جواب می‌دهند. حالا حوزه علمیه که مجلل است، شاید پولش را افرادی کمک کرده‌اند. خب، مساجد مجللی هم ساخته می‌شود. حرم امام و حضرت معصومه هم مجلل است. البته من حوزه آقای‌ لاریجانی را ندیده‌ام.

چرا بند کرده‌اید به خانه‌های آقای یزدی؟

*موارد طرح‌شده باید شفاف‌سازی شوند. به‌ هر حال مخاطب این ادعاها عضو شورای‌ نگهبان است.

اگر نامه عزیمت به نجف آقای‌ آملی لاریجانی صحت داشت، موضع آیت‌الله‌ یزدی موضع خوبی بود.

*بالاخره 2 طرف ادعاهایی را مطرح کرده‌اند.

حالا اینکه بخواهند جواب بدهند یا ندهند، مختار هستند. شورای‌ نگهبان 6 فقیه و 6 حقوقدان دارد و در موقع رای‌گیری هر کس نظر خودش را بیان می‌کند، اما از کجا معلوم جواب آقای‌ آملی لاریجانی به آقای یزدی هم جعلی نباشد؟

*نامه روی سایت مجمع‌ تشخیص‌ مصلحت‌ نظام بود که آقای‌ آملی لاریجانی گفته بود: «مگر خانه‌های شما ارث پدری‌تان است؟»

من نخواندم و نمی‌دانم چه چیزی گفته شده است. حالا شما چرا بند کرده‌اید به خانه‌های آقای یزدی؟

آدمی که یک عمر کار کرده است می‌تواند چند خانه داشته باشد

*آقای‌آملی لاریجانی پرسیده بود، نه ما.

بروید از آقای روحانی بپرسید خانه 100 میلیارد تومانی را از کجا آورده است. خودش گفته است در زمان انقلاب طلبه بود و پول اجاره یک خانه 2اتاقی را هم نداشت.

*ما این موضوع را اواخر تیرماه از قول شما مطرح کردیم.

حالا این بار از زبان خودتان مطرح کنید. درباره آقای یزدی، بالاخره آدمی که یک عمر کار کرده است می‌تواند چند خانه داشته باشد، به‌ شرطی که خانه‌هایش مثل خانه روحانی مجلل نباشد. نکته این است که آقای صادق‌ آملی لاریجانی باید قبل از جواب دادن به آیت‌الله‌ یزدی به ایشان توضیح می‌داد که نامه عزیمت به قم جعلی است تا این حرف‌ها پیش نیاید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها