علی اکبر رنجبرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی:

برخورد با اخلالگران، مردم را امیدوار کرده است/ قوه قضائیه باید حواسش به درون خودش هم باشد/ مبارزه با فساد ربطی به بحث‌های انتخاباتی ندارد

علی اکبر رنجبرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: خرسندی مردم دلیل نمی‌شود ماشین نظارتی قوه قضائیه نورافکن‌هایش را برای اطراف بندازد و برخورد کند و خودش را نبیند. معتقدم این ماشین از نظر فنی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا ایراد پیدا نکند و حرکت رو به جلویش متوقف نشود.

برخورد با اخلالگران، مردم را امیدوار کرده است/ قوه قضائیه باید حواسش به درون خودش هم باشد/ مبارزه با فساد ربطی به بحث‌های انتخاباتی ندارد
کد خبر: 333917
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۰۸:۴۲:۲۰

اعتمادآنلاین| علی اکبر رنجبرزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی، درباره لزوم برخورد با مفاسد اقتصادی و ضرورت جلوگیری از فساد گفت: عزم قوه قضائیه برای مبارزه و برخورد با فساد اقتصادی و دیگر جرایمی که اتفاق می‌افتد، جدی است و مقطعی نیست.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شناختی که از روحیات آقای رئیسی دارم می‌دانم در راستای جلب اعتماد عمومی مردم، حفاظت، حراست و مراقبت از بیت‌المال برای مبارزه و برخورد با فساد عزم جدی و راسخ دارند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جدید قوه قضائیه علیرغم اینکه انسانی بسیار رئوف، مهربان و از لحاظ اعتقادی و ایمانی بسیار مستحکم و قوی است؛ از نظر برخورد با مجرمان مطابق قانون عمل می‌کنند و جدی است و بعید می‌دانم با این روندی که در پیش گرفته‌ بخواهد با کسی تسامح و تساهل داشته باشند. معتقدم حتی اجازه نمی‌دهد زیر مجموعه‌شان برخوردهای توأم با کم‌دقتی و سهل‌انگاری در برابر مجرمان داشته باشند.

نماینده مردم اسد‌آباد با بیان اینکه عده‌ای عنوان می‌کنند برخورد با مفاسد اقتصادی به دلیل نزدیکی انتخابات است، اظهار داشت: برخی می‌گویند چون انتخابات در پیش است این برخوردها شائبه سیاسی دارد، به هیچ عنوان این گونه نیست و نباید در جامعه این گمانه‌زنی‌ها را که پایه درستی هم ندارد، مطرح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کشور ما به گونه‌ای است که همیشه یک انتخابات پیش رو داریم، امروز هم به دلیل تجمیع هر 2 سال یک‌بار انتخابات برگزار می‌کنیم بنابراین بحث انتخابات نیست. امسال که انتخابات مجلس تمام شود، سال بعدش انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، بعد انتخابات خبرگان رهبری و شوراها پس مشاهده می‌کنید که در برخورد با فساد انتخابات موضوعیتی ندارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کسانی که برخورد با مفساد اقتصادی را به سمت وسوی سیاسی می‌کشانند، حتما یک تخلفاتی در مسیر کاری‌شان دارند و می‌خواهند از انحراف مسیر برخورد با فاسدان بهره‌برداری کنند و باید گفت اتفاقا مطرح کردن چنین صحبت‌هایی دارای شائبه است.

وی ادامه داد: امروز انتظار جامعه این است که کسانی که در راستای خدمت به مردم جدی و صادق هستند و با تمام ظرفیت برای خدمت‌گذاری آمده‌اند حتما مورد حمایت همه‌جانبه مسئولان کشور، نظام و دستگاه‌های نظارتی قرار گیرند تا بتوانند کاری از پیش ببرند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز کسانی که در گذشته مسئولیتی را بر عهده گرفتند و به دنبال اخلال در نظام اقتصادی کشور بودند، به خوبی می‌دانند محیط برایشان ناامن شده است و دیگر به سبک و سیاق گذشته نمی‌توانند بیت‌المال را حیف و میل کنند.

وی با اشاره به اینکه برخورد قاطع با اخلالگران نظام اقتصادی و فاسدان در بین مردم خوشحالی ایجاده کرده و آنان امیدوار به دستگاه قضا شده‌اند، گفت: مردم بسیار ابراز خوشحالی می‌کنند که برخورد قاطع با فاسدان صورت می‌گیرد و این نشان از اقبال عمومی به قوه قضائیه است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: هنگامی که به حوزه‌های انتخابیه می‌رویم از مردم می‌شنویم که بسیار خوشحال هستند و این را عنوان می‌کنند که روند کاری قوه قضائیه امروز کاملا شفاف مشخص است و حتما در بهبود اوضاع کشور بسیار تاثیر خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: البته باید بگویم خرسندی مردم دلیل نمی‌شود ماشین نظارتی قوه قضائیه نورافکن‌هایش را برای اطراف بندازد و برخورد کند و خودش را نبیند. معتقدم این ماشین از نظر فنی باید مورد بازبینی قرار گیرد تا ایراد پیدا نکند و حرکت رو به جلویش متوقف نشود.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روشن شدن ماشین قوه قضائیه می‌تواند به اطراف نور دهد و شفاف کند و فضا را برای مجرمان ناامن و از انحرافات جلوگیری کند.

وی ادامه داد: عملکرد درون قوه قضائیه حتما باید مورد بازبینی و ارزیابی قرار گیرد که این کار نیازمند برنامه‌ریزی است. معتقدم یاران صدیق، درستکار و سالم که در قوه قضائیه هم کم نیستند باید شناسایی شوند و مسئولیت‌های ویژه به آن‌ها داده شود تا بتوانند با یک گستره کشوری با مفساد اقتصادی برخورد صورت گیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اظهار داشت: فکر می‌کنم قوه قضائیه اگر در جهت مبارزه با فساد از نیروی انسانی تسویه و پالایش شده که متدین و معتقد هستند، استفاده کند قطعا نتیجه دلخواه به وجود خواهد آمد.

وی تاکید کرد: مبارزه با فساد می‌تواند به رشد اقتصادی، افزایش تولید، کاهش بیکاری، ایجاد اشتغال، تسریع روند توسعه صادرات بی‌انجامد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قوای مجریه و مقننه هم باید خودشان را بازسازی و نوسازی کنند تا بتوانند همسنگ با قوه قضائیه با فساد برخورد کنند.

وی گفت: البته باید خاطرنشان کرد تمامی آنچه که گفته شد منوط به این است که مردم در انتخابات‌ها چگونه رفتار می‌کنند و باید با دید جامع و کامل به پای صندوق‌های رأی بیایند تا انشاالله با شکل‌گیری مجلس و دولت آینده هم بتوانیم رو به جلو حرکت کنیم و هم ارتقاعی در سطح مدیران این مجموعه‌ها داشته باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها