کد خبر: 334653
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۶:۰۱:۰۰
| |

سعید منتظرالمهدی؛

نمی‌توان با نسخه‌های 20 سال گذشته پدیده‌های امروزی را درمان کرد

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارتباط انسان با ابزار با اعتیاد و حتی خشونت رابطه دارد، گفت: بررسی دقیق علمی ما نشان می‌دهد خشونت در محیط کار 10 درصد بیشتر از جامعه است.

نمی‌توان با نسخه‌های 20 سال گذشته پدیده‌های امروزی را درمان کرد
کد خبر: 334653
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۶:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ بعدازظهر امروز مراسم تفاهم نامه اعتباری فی مابین معاونت وزارت کار و رفاه اجتماعی و معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

ابراهیم صادقی فر، معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم اظهار کرد: دو هفته گذشته اجرای طرح «کاج» را با کمک دانشکده توانبخشی علوم پزشکی آغاز کردیم که براساس تفاهم، قراردادی را شروع کردیم و روز شنبه نیز جلسه‌ای با حضور مدیران اجتماعی سراسر کشور برگزار شد.

او ادامه داد: بسته‌های مهارت زندگی را در قالب سه پک مختلف اجرا می‌کنیم و بحث ساختار قامتی را نیز در نظر گرفتیم. همچنین بحث حوزه بهداشتی، شناسنامه‌های بهداشت را برای کارگر و کارگاه مد نظر داریم.

صادقی فر با اشاره به اینکه مکانیزم تشویق را برای بنگاه‌هایی که به سمت خانه‌های بهداشت، بهبان‌ها و کارهای بهداشتی متمایل شده‌اند به محیط کار برده‌ایم، گفت: کارهای ورزشی و ساختار قامتی را نیز در نظر داریم.

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ارتباط انسان با ابزار با اعتیاد و حتی خشونت تاثیر دارد، گفت: بررسی دقیق علمی ما نشان می‌دهد خشونت در محیط کار 10 درصد بیشتر از جامعه است.

هدف راهبردی برنامه طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامع کار و تولید (کاج) افزایش دانش و نگرش و مهارت کارفرمایان کارگران و متولیان استقرار در اصول و فنون پیشگیری از اعتیاد در محیط کار، افزایش تعداد کارگران معتاد تحت مراقبت خدمات ترک اعتیاد، افزایش تعداد افراد در معرض خطر مصرف مواد مخدر که مشاوره می‌گیرند و افزایش میزان رضایتمندی کارفرمایان و کارگران است.

همچنین در ادامه این مراسم سعید منتظرالمهدی، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز اظهار کرد: مشکلات زیاد و پدیده‌ها متنوع و کار ما سخت است؛ باید عقبه علمی داشته باشیم و به عنوان دیده بان افق‌های دور و نزدیک خود را رصد کنیم. از پدیده‌ها جلو برویم تا زمانی که پدیده ها از ما جلو باشد کار ما آتش‌نشانی است.

او افزود: می‌شود ذائقه ها را با استفاده از جوانان امروزی تشخیص داد، نسخه‌های ما باید نسخه‌های کارساز و امروزی باشد.

نمی‌توان با نسخه‌های 20 سال گذشته پدیده‌های امروزی را درمان کرد، باید روش‌هایمان را تغییر دهیم و با جوانان ارتباط بیشتری برقرار کنیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: طبق آمارها در بین حدود 55 درصد معتادین طلاق وجود داشته است.

کمک به اجرای طرح یاری‌گران زندگی از طریق کاربست ملی شیوع شناسی اعتیاد و برنامه های پیشگیری از اعتیاد در جامعه کار و تولید با رویکرد پیشگیری اولیه از اعتیاد در محیطهای کار در استانهای سراسر کشور در راستای سند جامع پیشگیری از اعتیاد و با اخذ تاییدیه اداره کل فرهنگی و پیشگیری از ستاد، کمک به اجرای طرح یاری‌گران زندگی از طریق ارائه آموزش‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد با استفاده از فضای مجازی از جمله اقدامات این تفاهم نامه است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها