کد خبر: 334830
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۰:۰۷:۵۸
| |

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران خبر داد:

بدهی 3 هزار میلیارد تومانی کارفرمایان تهرانی به تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: در حال حاضر کارفرمایان واحدهای تولیدی، اقتصادی و صنعتی سه هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند.

بدهی 3 هزار میلیارد تومانی کارفرمایان تهرانی به تامین اجتماعی
کد خبر: 334830
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۰:۰۷:۵۸

اعتمادآنلاین| ‌ ناهید حیدری در نشست شورای اداری این اداره کل افزود: از این مجموعه بدهی کارفرمایان واحدهای تولیدی و اقتصادی کارگاه‌های تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ 400 هزار میلیارد تومان جریمه دیرکرد است.


وی تصریح کرد: اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ و شعب تابعه در صورت حضور بیشتر کارفرمایان در روزهای باقیمانده به مهلت قانونی بخشودگی جرایم (13 شهریور) برای افزایش ساعت کاری واحدها اعلام آمادگی کردند.
حیدری از کوشش تمامی روسای شعب و کارکنان خدوم و صدیق که در جریان بخشودگی جرایم تلاش وافری کردند، تشکر می‌ کنم. باید از تمامی ظرفیت‌ها در جهت تحقق اهداف سازمانی استفاده کرد.


وی با اشاره به ماهیت بخشودگی جرایم در شرایط سخت اقتصادی گفت: فلسفه وجودی سازمان تامین اجتماعی برطرف کردن دغدغه‌خاطر معیشت و زندگی نیروهای مولد جامعه است، هرچقدر که چتر حمایتی سازمان برای افراد گسترش یابد، به طور قطع افزایش بهره‌وری حاصل می‌شود.


مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: بسیاری از کارگاه‌ها طی چند سال اخیر و با توجه به تحریم‌های ظالمانه همچنان در شرایط سخت اقتصادی با جان و دل خط تولیدشان فعال است و به مردم خدمت می‌ کنند. بخشودگی جرایم در راستای کمک به کارفرمایان خوش‌حساب و کارگاه‌های بحران‌زده است.


در این نشست شرایط و نحوه اجرای بخشودگی جرایم؛ مشکلات و چالش‌ها توسط مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ و تمامی روسای شعب و ادارات مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و در پایان جلسه شورای اداری شعب 1،2، 6، 10 و 13 مورد تقدیر قرار گرفتند.

اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب از 13 خرداد امسال در شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور آغاز شده و مهلت اجرای این قانون 13 شهریور امسال به اتمام می‌رسد. کارفرمایان برای بهره‌مندی از بخشودگی جرائم در اسرع وقت به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

هیأت وزیران در اجرای ماده (13) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آنها در امر صادرات، موضوع بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان را مصوب کرده است. بلافاصله پس از ابلاغ این قانون به سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه آن تهیه و به تمامی واحدهای اجرایی این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شده است.

بر اساس این مصوبه، کارفرمایان کارگاه‌های مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که «جرایم» آنها مربوط به قبل از تاریخ 29 اسفند 96 باشد، چنانچه تا 13 شهریور 98 در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه برخوردار خواهند شد.

قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران زیرپوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند.

تمامی «جرائم» تا 29 اسفند 96 مشمول این بخشودگی خواهد بود و کارفرمایان بدهکار که در دوره های قبل، با وجود ارائه درخواست از پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خودداری کرده‌اند در صورت ارائه درخواست مجدد و با اخذ تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و با رعایت ضوابط مشمول استفاده از تسهیلات این بخشودگی خواهند بود.

سازمان تأمین اجتماعی با حدود 43 میلیون نفر بیمه شده و مستمری‌بگیر، اکنون 60 نوع خدمت بیمه‌ای و درمانی به صورت غیرحضوری به افراد زیرپوشش ارائه می‌دهد. این سازمان دارای مراکز مختلف بیمه‌ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تأمین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان را به صورت رایگان تأمین می‌کند.

بخش بیمه‌ای این سازمان دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه‌ای از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان‌تر مردم به خدمات تأمین اجتماعی، شعب اقماری و کارگزاری‌های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها