مخالفت برزیل با پذیرش کمک محیط‌زیستی «گروه 7‌»

مقامات برزیلی از رد پیشنهاد کمک 22 میلیون دلاری اعضای «گروه هفت» برای اطفای حریق جنگل‌های آمازون خبر دادند.

مخالفت برزیل با پذیرش کمک محیط‌زیستی «گروه 7‌»
کد خبر: 334898
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۱:۴۳:۵۸

اعتمادآنلاین| مقامات برزیلی اعلام کردند که دولت کمک 22 میلیون دلاری نشست «گروه 7» برای اطفای حریق جنگل‌های آمازون را رد خواهد کرد.

براساس گزارش «ایندیپندنت»، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه اعلام کرده بود، بلافاصله بودجه‌ای برای اطفای حریق جنگل‌های بارانی آمازون که موجب نگرانی طرفداران محیط زیست شده است، تعیین خواهد شد.

برزیل دلیلی برای رد این پول ارائه نکرد و «جایر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل، ماکرون را به داشتن طرز فکر «استعمارگرانه‌ای» متهم کرد.

«اونیکس لورنزونی»، رئیس دفتر ریاست جمهوری برزیل گفت: «ما از این پیشنهاد قدردانی می‌کنیم اما ممکن است این منابع برای احیای جنگل‌های اروپا مناسب‌تر باشد.»

لورنزونی در ادامه این پیشنهاد کمک را اقدامی ریاکارانه خواند و گفت: «ماکرون حتی نمی‌تواند از آتش‌سوزی قابل پیش‌بینی کلیسای نوتردام که یک میراث جهانی است، جلوگیری کند؛ او می‌خواهد چه چیزی به کشور ما یاد دهد؟»

طبق این گزارش، وزیر محیط زیست برزیل در ابتدا از پیشنهاد بودجه «گروه 7» استقبال کرده بود و به نظر می‌رسد که پس از ملاقات روز دوشنبه رئیس جمهور برزیل با وی، این تغییر عقیده به وجود آمده باشد.

رئیس‌جمهور برزیل که پیش از این بدون هیچ مدرکی مدعی شده بود، سازمان‌های غیردولتی ممکن است آتش‌سوزی‌ها را برای بی‌اعتبار کردن دولت او آغاز کرده باشند، اظهار داشت، غرب سعی در دستیابی به منابع طبیعی کشورش را دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها