کد خبر: 335272
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۱:۰۰:۵۹
| |

فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

نیروی انسانی مهم‌ترین عنصر شکل دهنده تمدن‌هاست

فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، گفت: اگر بناست تمدن ایران را احیا کنیم باید نخست نیروی انسانی را تقویت کنیم.

نیروی انسانی مهم‌ترین عنصر شکل دهنده تمدن‌هاست
کد خبر: 335272
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۱:۰۰:۵۹

اعتمادآنلاین| فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، در مراسم تقدیر از برگزیدگان کنکور گفت: خانواده‌ها در صف اول حامیان موفقیت دانش آموزان برگزیده کنکور هستند. این دانش آموزان اکنون در نقطه عطفی در زندگی‌شان قرار گرفتند.

وی ادامه داد: نیروی انسانی در جامعه امروزی اهمیتی سرنوشت ساز و تعیین کننده دارد. زمانی که امپراتوری اسپانیا وارد امریکای امروزی شد فکر کرد با تسلط بر معادن طلای آنها می تواند تمدن برتر شود‌.آنها که بلاهای بسیاری بر سر سرخ پوستان آوردند پس از آن متوجه شد اینگونه نمی‌تواند تمدن برتر شود. اما آنچه که تمدن ساز است و برتری ایجاد می کند نیروی انسانی است.

فولادوند بیان کرد: ژاپن با کمترین منابع زمینی تبدیل به تمدن برتر شده زیرا نیروی انسانی خوبی دارد، بنابر این نیروی انسانی مهم‌ترین عنصر شکل دهنده تمدن‌هاست. نیروی انسانی سرمایه اقتصادی و فیزیکی تولید می‌کند اما مهم‌ترین آن سرمایه فرهنگی است که منتهی به تمدن می‌شود ولی کشورهای کمتر توسعه یافته از این سرمایه غافلند.

او افزود: اگر بناست تمدن ایران را احیا کنیم باید نیروی انسانی را تقویت نماییم‌. عنصر تاثیرگذار و اصلی نیروی انسانی و تولیدات نیروی انسانی است که متاسفانه از آن غافلیم. فرزندانی که امروز موفق به کسب رتبه در کنکور شدند بناست برای ما نیروی فرهنگی تولید کنند. اگر می‌خواهیم در این خصوص پیشرفت کنیم باید به آموزش و پرورش توجه ویژه داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران توضیح داد: حدودا 1700 نفر دانش آموز رتبه زیر هزار داشته‌‌اند و این موفقیت بزرگی است. قبل از اینکه به این بپردازیم که مدرسه دولتی نقش داشته یا غیر دولتی باید به این توجه کنیم که دستگاه آموزش و پرورش عریض و طویل است و مجموعه غیردولتی جدا از آموزش و پرورش نیست اما از این 1700 نفر 50 درصد از مدارس دولتی رتبه کسب کردند.

در ادامه این برنامه از رتبه‌های تک رقمی دانش آموزان شهر تهران در گروه‌های آموزشی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی تقدیر شد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها