کد خبر: 335352
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از مهم‌ترین اتفاق هفته آینده پارلمان گزارش می‌دهد:

آیا ترکیب دولت کامل می‌شود؟

وزرای پیشنهادی آموزش‌و‌پرورش و میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی چهارم شهریورماه به مجلس معرفی شدند و قرار است سه‌شنبه هفته آینده صلاحیت وزرا مورد بررسی قرار گیرد.

آیا ترکیب دولت کامل می‌شود؟
کد خبر: 335352
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۷ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دوشنبه چهارم شهریورماه، رئیس‌جمهور محسن حاجی‌میرزایی و علی‌اصغر مونسان را به‌ عنوان گزینه‌های پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

سوابق وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش

به گزارش خبرنگار اعتمادآنلاین ، محسن حاجی‌میرزایی متولد 1338 و دبیر فعلی هیات دولت است. او مدرک کارشناسی علوم اجتماعی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه آزاد دارد.

حاجی‌میرزایی از سال 1392، دبیر هیات دولت بوده و در سوابق کاری او ریاست کمیسیون اصلاح الگوی مصرف؛ ریاست مرکز ملی بهره‌وری ایران؛ مشاور و مدیرکلی دفتر امور مدیران ارشد دفتر رئیس‌جمهور؛ دبیری کمیسیون بررسی و اعطای نشان‌های دولتی دفتر رئیس‌جمهور؛ معاونت بررسی‌های دفتر هیات دولت نهاد ریاست جمهوری؛ مشاور وزیر آموزش‌وپرورش؛ قائم‌مقامی؛ معاونت‌های آموزش، و اداری و مالی سازمان نهضت سوادآموزی در سال‌های 1362 تا 1378؛ و مدیریت استان‌های آذربایجان شرقی و تهران سازمان نهضت سوادآموزی دیده می‌شود.

سوابق وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی

علی‌اصغر مونسان متولد 1342، دانشجوی دکترای رشته عمران در دانشگاه صنعتی شریف، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت ساخت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی از سازمان مدیریت صنعتی و کارشناسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف، و هم‌اکنون رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است. مونسان پیش‌ از این عضو هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بود. همچنین عضویت در هیات‌مدیره و مدیرعاملی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران؛ عضویت در هیات‌مدیره و مدیرعاملی شرکت آتی‌ساز (بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی)، عضویت در هیات‌مدیره و معاونت اجرایی شرکت هریس (ستاد اجرایی فرمان امام ره)، عضویت در هیات‌مدیره و معاونت اجرایی شرکت دی (بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) و مدیریت نمونه شهرداری تهران در سال 1391 از دیگر سوابق اجرایی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش است. مونسان در حوزه‌های مختلف نظیر توسعه زیرساخت و سرمایه‌گذاری توسعه فضاهای فرهنگی تجارب اجرایی و مدیریتی موثری در کارنامه دارد. ایشان همچنین دارای سوابق علمی و پژوهشی متعدد در حوزه‌های فنی و مدیریتی است و هم‌اکنون مدرس دانشگاه است.

زمان بررسی صلاحیت 2 وزیر پیشنهادی

قرار است جلسه بررسی صلاحیت حاجی‌میرزایی و مونسان سه‌شنبه 12 شهریور در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.

تغییر در شیوه معرفی وزرا به مجلس و بررسی صلاحیت‌ها

با اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و در صورت تایید شورای نگهبان، شرایط و سوابقی که وزرای پیشنهادی باید دارا باشند مشخص‌ شده است و افراد معرفی‌شده به‌ عنوان وزیر پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور حداقل باید تجربه و تخصص مرتبط را داشته باشند.

همچنین کمیسیون یا کمیسیون‌های مرتبط موظف‌اند پس از بررسی صلاحیت، انطباق مدارک، سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی و تطبیق آنها با اسناد بالادستی ظرف مدت یک هفته گزارش خود را به هیات‌رئیسه ارائه کنند تا برای اطلاع نمایندگان چاپ و توزیع شود. گزارش مذکور قبل از صحبت مخالفان و موافقان توسط سخنگو قرائت می‌شود.

تبصره- فرصت سخنگو برای ارائه گزارش در مورد هر وزیر 10 دقیقه است. در صورتی‌ که بررسی برنامه وزیر پیشنهادی به بیش از یک کمیسیون تخصصی ارجاع شده باشد، سخنگوی هر کمیسیون حداکثر به مدت پنج دقیقه گزارش خود را ارائه می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها