رایزنی معاون ترامپ با «بارزانی» با محوریت حشد شعبی

طبق اعلام کاخ سفید، معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی تماس تلفنی با رئیس منطقه کردستان عراق درباره «نفوذ» گروه‌های مقاومت عراقی از قبیل حشد شعبی رایزنی کرده است.

رایزنی معاون ترامپ با «بارزانی» با محوریت حشد شعبی
کد خبر: 335365
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۳:۴۳:۲۱

اعتمادآنلاین| «مایک پنس» نفر دوم دولت آمریکا با «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق تماس تلفنی ترتیب داده و با او درباره مسائل عراق و روابط اربیل-واشنگتن صحبت کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آناتولی»، در بیانیه‌ کاخ سفید درباره تماس تلفنی معاون «دونالد ترامپ» با رئیس منطقه کردستان عراق از رایزنی این مقام ارشد آمریکایی درباره مناطق مورد مناقشه اربیل و بغداد خبر داده است.

در این بیانیه آمده است که مایک پنس با نیچروانی بارزانی درباره «اهمیت تقویت تلاش‌ها به منظور ایجاد ثبات در مناطق مورد مناقشه و دادن اجازه بازگشت به آواره‌های عراقی شامل اقلیت‌های مذهبی و قومی به منازلشان» صحبت کرده است.

نفر دوم دولت آمریکا میزبانی منطقه کردستان عراق از آواره‌ها طی سال‌های اخیر را تحسین کرد و خواستار تقویت همکاری‌ در عراق به منظور مقابله با هرگونه بازگشت داعش شده است.

طبق اعلام کاخ سفید، پنس در این تماس تلفنی ادعاهای مقام‌های آمریکایی علیه نیروهای مقاومت عراق و ایران را دوباره مطرح کرده است.

بنا بر این بیانیه، پنس بر «نگرانی‌های آمریکا درباره تداوم اقدامات شبه نظامیان مورد حمایت ایران در تضعیف امنیت و حاکمیت عراق تاکید کرد» و خبر داد که واشنگتن به اتخاذ تدابیر تازه و بیشتر به منظور «کاستن از نفوذ این گروه‌ها» دست خواهد زد.

اظهارات این مقام ارشد آمریکایی در حالی مطرح شده که به دنبال انفجارها در برخی انبارها و زاغه مهمات «حشد شعبی»، گروه‌های مقاومت عراق آمریکا را مسئول این انفجارها خوانده‌اند و برخی چهره‌های عراقی به واشنگتن درباره حملات به حشد شعبی هشدار داده‌اند

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها