کد خبر: 335825
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۱:۰۴:۰۰
| |

انتقاد تهیه‌کننده «منطقه پرواز ممنوع» ازمدیران جشنواره فیلم کودک و نوجوان

حامد بامروت نژاد: من نسبت به انتخاب برندگان و اهدای جوایز نقدی ندارم زیرا مساله من در تمام مدت جشنواره این نبود که باید برنده این جشنواره باشیم. چیزی که نقد من بود این است که چرا مدیران جشنواره سازوکاری برای بازتاب نظر و آرای مردم ایجاد نکردند.

انتقاد تهیه‌کننده «منطقه پرواز ممنوع» ازمدیران جشنواره فیلم کودک و نوجوان
کد خبر: 335825
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۱:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| شب گذشته سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان دراصفهان به کار خود پایان داد. این جشنواره که جزو جشنواره‌های معتبر و مهم کشور است، شاید تنها جشنواره کاملا خانوادگی باشد که در آن بچه‌ها نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

فضای شهر اصفهان و حال و هوای خوب آن باعث می‌شود تا حس بهتری برای رفتن به سالن‌های سینما و تماشای فیلم‌هایی نه از جنس انتقادات خسته‌کننده و دلزننده روشنفکری که فیلم‌هایی سرگرم کننده و دلنشین داشته باشند.

جشنواره امسال نیز دارای چند کار خوب و حسابی بود که پیام‌های مهمی را از تاریخ و جنگ و خودباوری تا محیط زیست و قهرمان داشت. عموما در جشنواره فیلم کودکان، نقد نسبت به اهدای جوایز نمی‌شود زیرا فضای رقابت مانند جشنواره فیلم فجر وجود ندارد و سازندگان فیلم مهم‌ترین دغدغه‌یشان دیده شدن توسط عموم مردم است.

حالا بعد از اتمام این دوره و مشخص شدن برندگان و فیلم‌های برتر، این فیلم جذاب و نوجوان پسند «منطقه پرواز ممنوع» بود که توانست با 14 سانس فوق‌العاده در اصفهان و شهرهای دیگر به خوبی دیده شود. این فیلم توانست تندیس پروانه زرین را برای بهترین بازیگر نصیب خود کند. اما با تمام این اوصاف نقدهای تهیه کننده فیلم درباره جشنواره شنیدنی است.

حامد بامروت نژاد در این باره گفت: من نسبت به انتخاب برندگان و اهدای جوایز نقدی ندارم زیرا مساله من در تمام مدت جشنواره این نبود که باید برنده این جشنواره باشیم. چیزی که نقد من بود این است که چرا مدیران جشنواره سازوکاری برای بازتاب نظر و آرای مردم ایجاد نکردند؟

او در ادامه بیان کرد: من جایزه نمی‌خواهم بلکه جایزه واقعی ما این است که بگویند چقدر این فیلم در این جشنواره دیده شد؟ سینمای ما که آنقدر دچار بحران در مخاطب است در این ایام چندین هزار نفر مخاطب داشت و فیلم ما توانست 3 هزار نفر به سینما بیاورد. چرا از گفتن این واقعیت امتناع کردند؟

این تهیه کننده سینما گفت: نقد دیگر من به شکل و شیوه داوری فیلم‌ها است؛ می‌دانیم که داوران محترم جشنواره فیلم‌ها را درتهران تماشا کردند؛ در یک فضای کاملا ایزوله و به‌دور از فضای پرجنب و جوش جشنواره در اصفهان. در حالی که باید فیلم را در اصفهان و همراه مردم و بچه‌ها تماشا کرد تا متوجه شوند که واقعا کدام فیلم به بهترین نحو مورد توجه مردم قرار گرفته است و نظر مردم چیست؟

اینکه داوران اصلا نمی‌دانند که نظر مردم درباره فیلم‌ها چیست و رای و نظر هم بدهند جای نقد دارد. بنابراین این فاصله زیاد بین رای مردم و داوران درست نیست.

او در ادامه گفت: فیلم ما در این مدت 14 سانس فوق العاده داشته که حتی برای فیلم‌های جشنواره فجر هم این تعداد سانس فوق‌العاده کمتر پیش می‌آید. اما از بیان این مطلب امتناع شده است، در حالی که ستاد جشنواره آمار فروش فیلم را تا شب اختتامیه داشته است.

این فعال فرهنگی درباره استقبال و نظرات مردم بیان کرد: فضای استقبال مردمی بسیار خوب بود و مخاطبین نوجوان و خانواده‌ها سنگ تمام گذاشتند. بزودی کلیپ‌های این چند روز را منتشر می‌کنیم تا شاهد استقبال خوب مردم باشیم.

نوجوان‌ها از این فیلم راضی بودند و آن را دوست داشتند و به بقیه دوستان خود هم پیشنهاد می‌دادند تا به تماشای فیلم بیایند.

خدا را شکر، خانواده‌ها که این روزها از تماشای فیلم‌های سینمایی در سالن‌ها احساس خطر می‌کنند با خیال راحت و رضایت به تماشای فیلم ما نشستند. فیلمی که محصولی برای نوجوان‌شان و درباره آنان است.

او در ادامه گفت: ما متاسفانه سینمای نوجوان نداریم و سینمای ما مخاطب نوجوان خودش را از دست داده است ولی تلاش ما این بود که برای نوجوان و تحلیل شخصیت آن فیلم داشته باشیم که وقتی آن را می‌بیند با اخلاقش و شخصیتش احساس مطابقت کند.

در پایان تهیه کننده فیلم درباره پیش‌بینی و برنامه ریزی اکران فیلم گفت: برنامه اکران ما برای آبان ماه است. دو ماه دیگر فرصتی است تا بتوانیم نشان دهیم که می‌توان نوجوانان را به سینما آورد و از آن راضی خارج شد؛ اتفاقی که در اصفهان افتاد.

ما تا الان درخواست‌های اکران متعددی را از سرتاسر ایران داشته‌ایم ولی باید هم برای اینکه عموم مخاطبین در سینما و در زمان اکران آن را تماشا کنند و هم برای اینکه تب فیلم نخوابد این موضوع را مدیریت کنیم.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها