کد خبر: 335937
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۴:۰۹:۰۰
| |

محمدحسین قاسمی:

حضور جامعه‌شناس و روان‌شناس در کنار سینماگران لازم است

محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده سینما معتقد است: نکته قابل توجه در هیات رده بندی سنی حضور جامعه شناس و روانشناس در کنار سینماگران است.

حضور جامعه‌شناس و روان‌شناس در کنار سینماگران لازم است
کد خبر: 335937
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۸ ۱۴:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدحسین قاسمی با بیان اینکه رده‌بندی سنی فیلم‌ها اتفاق مبارکی برای سینمای ایران است گفت: طبیعی است که برخی فیلم‌ها مخاطب خاص خودش را دارند و شاید برای همه سنین مناسب نباشد به همین دلیل رده‌بندی سنی برای تشخیص مخاطب این نوع فیلم‌ها بسیار لازم است.

او ادامه داد: خوشبختانه برای فیلم «شبی که ماه کامل شد» رده بندی سنی اعلام شده بود که ما از این موضوع بسیار خوشحال بودیم به دلیل اینکه این فیلم به خاطر صحنه‌هایی که دارد مناسب کودکان به هیچ وجه نبود و شاید تاثیر منفی برای آن‌ها داشت.

تهیه کننده فیلم «شبی که ماه کامل شد» خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم هیاتی که برای رده بندی سنی فیلم‌ها به چشم می‌خورد حضور جامعه شناس در کنار سینماگران است که می‌تواند کمک زیادی برای تشخیص رده سنی باشد البته این هیات باید دقیق باشند و وسواس زیادی نداشته باشند تا به فیلم از این نظر آسیبی وارد نشود و مخاطب خود را داشته باشند.

قاسمی با بیان اینکه در اجرای طرح رده بندی سنی فیلم‌ها خانواده‌ها تاثیر به سزایی دارند، گفت: خانواده‌ها باید مقید به اجرای این طرح باشند و خودشان کودکان و نوجوانانشان را در مورد این موضوع توجیه کنند و به نوعی باید فرهنگ‌سازی مناسبی در مورد رده بندی سنی در خانواده‌ها اتفاق بیافتد.


او ادامه داد: یکی از اتفاق‌های خوب دیگر این است که سازمان سینمایی به تهیه کننده و صاحبان فیلم‌ها اعلام کرده است که حتی در مواد تبلیغاتی شان هم به گروه سنی اشاره کنند که این امر حتی در معرفی فیلم برای شناسایی مخاطب می‌تواند بسیار موثر باشد.

تهیه‌کننده فیلم «نفس» تاکید کرد: رده بندی سنی فیلم‌ها امر مهمی است که خوشبختانه در سینمای ما اجرایی شد و قطعا اگر کارشناسانه و خانواده ها رعایت کنند اتفاقات خوبی به همراه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها