کد خبر: 336644
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۴:۲۷:۴۱
| |

هتل آرینا به زودی تخریب می‌شود

استاندار تهران از اجرای حکم تخریب طبقات اضافی هتل آرینا شمیرانات تا پایان شهریور خبر داد.

هتل آرینا به زودی تخریب می‌شود
کد خبر: 336644
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ۱۴:۲۷:۴۱

اعتمادآنلاین| انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در خصوص آخرین وضعیت تخریب هتل آرینا شمیرانات اظهار کرد: به قطع یقین هتل آرینا تخریب خواهد شد، آن چیزی که قانون مشخص کرده و ما وظیفه‌داریم اعمال کنیم.

وی افزود: براساس حکم قاضی مقررشده بود که طبقات اضافی این هتل تخریب شود که به‌زودی این حکم اجرا می‌شود.

استاندار تهران گفت: نمی‌توانیم مالک را به لحاظ حقوقی و قضایی مکلف به تخریب کنیم و ما اول باید کار تخریب را آغاز کنیم بعد از فردی که این طبقات اضافی و خلاف را ساخته، مطالبه کنیم.

محسنی بندپی بیان کرد: سازمان همیاری و شهرداری تهران به دنبال پیمانکاری است که تخریب را انجام دهد و تا پایان شهریور این حکم اجرا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تأکید وزیر کشور و مراجع قضایی نیز بر تخریب طبقات اضافی است و به دلیل اینکه حکم صادرشده است ما باید اعمال قانون کنیم.

به گزارش فارس، مجید صبایی بخشدار رودباروقصران اواخر اردیبهشت ماه سال جاری از اجرای حکم تخریب سه طبقه از هتل آرینا در شمیرانات با دستور مقام قضایی را داده بود.

سیاوش شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات نیز اواخر مرداد ماه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، با اشاره به صحبت استاندار تهران مبنی بر نیاز به اعتبار 2 میلیارد تومانی برای تخریب 3 طبقه غیرمجاز هتل آرینا اظهار کرده بود: این مبلغ کف اعتبار مورد نیاز برای تخریب دیواره‌های هتل به شمار می‌آید و تا تأمین بودجه لازم نمی‌توانیم نما را خراب کنیم اما جای نگرانی نیست چون در واقع طبقات غیرمجاز قابل انتفاع نیستند و مالک هیچ اقدامی برای بازسازی نمی‌کند.

مجموعه هتل آرینا بر مبنای مصوبه شورای شهرسازی و معماری نسبت به دریافت مجوز ساخت یک هتل رستوران در دو بلوک هفت و سه طبقه در بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات اقدام کرده بود، اما به جای بلوک هفت طبقه، 13 طبقه و برای بلوک سه طبقه پنج طبقه بنای غیر قانونی را در پروسه ساخت وساز خود قرار داده است.

یکی از تخلفات مطرح شده در خصوص پروژه هتل آرینا احداث آن در حریم رودخانه جاجرود و ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها