خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

شعار دادن راحت‌تر از کار کردن است/ برخی می‌آیند تا بار خودشان و اطرافیان‌شان را ببندند/ در خوشبینانه‌ترین حالت مسئولان می‌خواهند روزشان را شب کنند/ نباید نفت را خام فروشی کنیم

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت مسئولان می‌خواهند روزشان را شب کنند و بگویند این 4 سال و 3 سال را بگذرانم تاتمام شود.

شعار دادن راحت‌تر از کار کردن است/ برخی می‌آیند تا بار خودشان و اطرافیان‌شان را ببندند/ در خوشبینانه‌ترین حالت مسئولان می‌خواهند روزشان را شب کنند/ نباید نفت را خام فروشی کنیم
کد خبر: 337804
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۴:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره سخنان رئیس بانک مرکزی مبنی بر اینکه «تلاش‌ها برای افزایش درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی و مهم‌تر از همه صادرات غیرنفتی به روش‌های مختلف در حال گسترش است»، گفت: اینکه ما فرآورده‌های نفتی داشته باشیم و نفت که یک ثروت ملی است را خام به فروش نرسانیم گفته و کار درستی است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با تاکید بر اینکه خام فروشی نفت درست نیست، عنوان کرد: می‌گوییم خام فروشی نفت کار صحیحی نیست اما امروز متاسفانه این کار را انجام می‌دهیم و منابع خودمان را به دلیل نداشتن امکانات از بین می‌بریم.

او با بیان این‌که اگر منظور رئیس بانک مرکزی این است که هرچه بیشتر نفت خام بفروشیم، غلط است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری چندین بار فرمودند خام فروشی نکنید، اگر ایشان هم این مطلب را گوشزد نکنند ما دیگر باید بدانیم خام فروشی یعنی منابع را هدر دادن.

خادمی خاطرنشان کرد: امروز فرصتی برای تبدیل نفت به سایر سایر فرآورده‌ها نداریم، این کار باید طی سال‌های گذشته صورت می‌گرفت که نگرفت و در حال حاضر باتوجه به شرایط امکانش نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که طی چهل سال گذشته انگیزه برای این تبدیل نفت به فرآورده‌های نفتی نبود، گفت: این‌که ما بخواهیم نفت را به فرآورده‌هایی تبدیل کنیم، باید زیر ساخت‌های لازم از جمله پالایشگاه و پتروشیمی داشته باشیم.

او با بیان اینکه بودجه ما وابسته به نفت است، گفت: شاید منظور رئیس بانک مرکزی این بوده است که در شرایط فعلی که بودجه با را پول نفت بستیم، باید تمام تلاش‌مان را به کار ببریم که آن را بفروشیم تا کسری تأمین شود.

خادمی خاطرنشان کرد: همه می‌دانند در حال حاضر راهی جز این نداریم که نفت‌مان را برای تأمین بودجه به فروش برسانیم.

نماینده مردم ایذه در مجلس در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا بعد از گذشت چندین دهه از جنگ و انقلاب ما هنوز نتوانسته‌ایم بودجه را از درآمدهای نفتی جدا کنیم و همین امر مشکلات بسیاری را برای ما به وجود آورده است، گفت: بله درست است. ما کشوری هستیم که خودمان، خودمان را تک محصولی کرده‌ایم، مشخص است که برای راحتی تحریم می‌شویم.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس تاکید کرد: به واسطه همین تک محصولی بودن دشمنان هر زمان که خواستند می‌توانند ما را اذیت کنند. اشتباهات تصمیم‌گیری چند ده ساله گذشته مسئولان و مدیران کشور باعث این مسئله شده است، اینکه امروز کشور به این وضع افتاده پیامد همین تصمیمات غلط است امیدوارم تصمیم‌گیران به خودشان بیایند.

نماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی درپاسخ به اینکه آیا وقت آن نرسیده است دیگر مسئولان شعار گفتن را کنار بگذارند و به حرف‌هایشان جامه عمل بپوشانند؟ گفت: ما هرچه گفتیم شعار گفتیم، به آن دلیل که شعار دادن راحت‌تر از کار کردن است.

خادمی تاکید کرد: برای اینکه شما بخواهید کار کنید شما باید شایسته، کارآمد و به فکر کشور باشی خب این سخت است در خوشبینانه‌ترین حالت مسئولان می‌خواهند روزشان را شب کنند و بگویند این 4 سال و 3 سال را بگذرانم و تمام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان ادامه داد: بدبینانه‌ترین حالت هم این است که برخی می‌آیند بار و بندیل خودشان، خانواده‌شان، فامیلشان را می‌بندند، بچه‌هایشان را به خارج از کشور می‌فرستند و چند کارخانه هم خارج از ایران می‌زنند.

منبع:ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها