فاطمه حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس چگونگی اجرای قوانین شفافیت‌ساز بودجه را پیگیری می‌کند/ قانون بودجه 98 دستگاه های اجرایی را ملزم به اجرای شفافیت کرده است/ برخی برنامه‌های اقتصادی به دلیل عدم نظارت پیگیری نشده‌اند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سنگ بنای شفاف سازی بر روندها گذاشته شده است،گفت: مجلس چگونگی اجرای قوانین شفافیت ساز بودجه را پیگیری می کند چون موارد متعددی در برنامه های پنجم و ششم توسعه در حوزه های اقتصادی و بودجه ای هستند که به دلیل ضعف در نظارت، پیگیری نشده اند.

مجلس چگونگی اجرای قوانین شفافیت‌ساز بودجه را پیگیری می‌کند/ قانون بودجه 98 دستگاه های اجرایی را ملزم به اجرای شفافیت کرده است/ برخی برنامه‌های اقتصادی به دلیل عدم نظارت پیگیری نشده‌اند
کد خبر: 338080
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۴ ۱۷:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص نحوه پیگیری وظایف تکلیفی قانون برنامه توسعه پنج ساله ششم و قانون بودجه سال 1398 به دستگاه های اجرایی در جهت انجام فرایندهای شفاف ساز گفت: این مسائل را در قالب سوال از وزیر پیگیری می کنیم و درخواست داده ایم که آخرین وضعیت اجرایی آن سریعتر اعلام کنند.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سنگ بنای شفاف سازی بر روندها گذاشته شده است، تصریح کرد: وظیفه دستگاه های نظارتی از جمله مجلس است که روند اجرای قانون را پیگیری کنند. موارد متعددی در برنامه های پنج ساله پنجم و ششم در حوزه های اقتصادی و بودجه ای داشته ایم که به دلیل ضعف در نظارت، پیگیری لازم صورت نگرفته است و در نتیجه اجرای آن ها هم با عدم تمایل دستگاه مجری به تعویق افتاده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اجرای بند ب ماده 17 قانون برنامه ششم بحث حساب واحد خزانه و همچنین موارد مربوط به تبصره 2 قانون بودجه سال 98 را از جمله پیگیری های کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد و گفت: قانون بودجه سال 98 دستگاه های اجرایی را ملزم به اجرای تمهیدات شفافیت ساز کرده است. از جمله آن ها می توان به سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت های دولتی و نهادهای عمومی اشاره کرد.

به گفته حسینی تهیه اطلاعات مربوط به شرکت هایی که مجموع سهام دولت و زیر مجموعه های دولت در آن ها کمتر از 50 درصد است و تنظیم دستور العمل شرایط احراز پست های مدیریتی از دیگر تمهیداتی است که باید در سال جاری به بهره برداری رسیده و در اختیار عموم قرار بگیرند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها