سرباز 20 ساله به 4 نفر زندگی داد

اعضای بدن یک سرباز 20 ساله که حین رفتن به محل خدمت دچار مرگ مغزی شده بود، به چهار بیمار نیازمند زندگی بخشید.

سرباز 20 ساله به 4 نفر زندگی داد
کد خبر: 338435
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۰۹:۰۲:۴۱

اعتمادآنلاین| ‌ صبح روز سه شنبه (12 شهریورماه) سربازی 20 ساله یزدی به نام محمد زارع با موتورسیکلت در حال رفتن به محل خدمتش بود که در میانه راه با یک دستگاه وانت نیسان تصادف کرد و دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه سر شد به‌طوری که با انتقال وی به بیمارستان مشخص شد دچار مرگ مغزی شده است.

پس از این اقدام خانواده این سرباز با اهدای اعضای بدن فرزندشان موافقت کردند و کلیه‌ها، کبد و قلب این سرباز به‌ترتیب در یزد، شیراز و تهران به چهار نفر زندگی دوباره بخشید.

سردار موسی کمالی - رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح - با تایید این حادثه گفت: محمد زارع سرباز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در ماه های آخر خدمت سربازی‌اش بود که برابر پیگیری‌هایی که انجام دادم، مشخص شد در محل خدمتش نیز به فردی منضبط، متدین و لایق بود. لازم می‌دانم به والدین و اقوام این سرباز عزیز کشورمان تسلیت بگویم و از تصمیم‌شان که منجر به جان‌بخشی به چهار انسان شد، قدردانی کنم.

به گفته کمالی اهدای اعضای بدن این سربازان کشورمان بار دیگر اثبات کرد که سربازان همه جا در صف اول قرار دارند.

همچنین دکتر مهدی شادنوش - رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت - به سایت وزارت بهداشت گفت که با تلاش تیم پیوند بیمارستان شهید رجایی تهران پیوند قلب با موفقیت انجام شد و اکنون حال فرد دریافت‌کننده مساعد است.

منبع: ایسنا

سرباز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها