کد خبر: 338645
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

اکبر رنجبرزاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

پارازیت‌ها قطعاً مضر هستند/ میزان ضرر امواج پارازیتی بستگی به تراکم آنها دارد/ ژن جمعیتی سالم متعلق به آینده کشور است/ اطلاع دقیقی از ضرر پارازیت ماهواره‌ای ندارم

اکبر رنجبرزاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: اگر امواج پارازیتی برای جمعیت کشور مضر باشد، مسئولان مربوطه این کار را انجام نمی‌دهند چون ژن جمعیتی تنها متعلق به این دوره نیست و قرار است این ژن سالم به آیندگان منتقل شود.

پارازیت‌ها قطعاً مضر هستند/ میزان ضرر امواج پارازیتی بستگی به تراکم آنها دارد/ ژن جمعیتی سالم متعلق به آینده کشور است/ اطلاع دقیقی از ضرر پارازیت ماهواره‌ای ندارم
کد خبر: 338645
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۲ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اکبر رنجبرزاده، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با تاکید بر نامناسب بودن اطلاع‌رسانی در زمینه مضر بودن یا نبودن پارازیت‌ها توضیح داد: در کمیسیون بهداشت پیگیری می‌کنم که مسئولان ذی‌ربط در این‌باره به مجلس گزارش بدهند تا بدانیم در چه وضعیتی به سر می‌بریم. البته از نظر علمی درباره امواج پارازیت به کمیسیون بهداشت گزارش‌هایی داده شده است که قطعاً برای انسان مضر هستند، اما میزان سیگنال‌هایی که اثرگذارند و میدانی که ایجاد می‌کنند اهمیت دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: برخی معتقدند اگر آنتن‌های BTS (نخستین بخش در شبکه تلفن همراه که با دستگاه موبایل ارتباط برقرار می‌کنند) نزدیک انسان باشند، مضر هستند ولی از نظر علمی گفته می‌شود اگر در مسیر دورتر باشند، اثر منفی را تشدید می‌کنند.

عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته زیاد جای نگرانی وجود ندارد، اما باید تلاش کرد میدان‌هایی که ایجاد می‌شود پرترافیک نباشند و مسیرهای آسیب‌رسان سیستم‌های ارتباطی به حداقل برسند.

رنجبرزاده گفت: به هر حال این امواج پارازیتی روی مغز و سلول‌های بدن انسان اثر منفی می‌گذارد، مشروط به اینکه حجم ورودی‌ها خیلی زیاد باشد. اگر پراکندگی‌ها بیشتر باشد، احتمال ضرر و آسیب کمتر می‌شود.

او تاکید کرد در میدان‌های پرترافیک پارازیتی که تراکم بیشتر است، احتمال آسیب‌ها خیلی بیشتر می‌شود. البته تدابیر فنی و کارشناسی مخابرات و وزارت ارتباطات بر این است که در آن مسیر به کسی آسیب نرسد.

این نماینده پزشک در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در پاسخ به اینکه گفته می‌شود امواج پارازیت ماهواره‌ای اثر مخرب‌تری بر بدن انسان دارد، گفت: اطمینان ندارم پارازیت‌هایی که برای ایجاد اختلال در ارتباطات ماهواره‌ای منتشر می‌شود آسیب‌رسانند، اما اگر این امواج پارازیتی به جمعیت کشور صدمه می‌زند، مسئولان مربوطه این کار را انجام نمی‌دهند چون ژن جمعیتی کشور تنها متعلق به این دوره نیست و قرار است این ژن سالم به آیندگان منتقل شود و به تولید مثل ادامه دهد.

او توضیح داد: اگر این اتفاق بیفتد، ژن سالم و طبیعی کشور آسیب می‌بیند و زاد و ولد با مشکل مواجه می‌شود که حتماً مسئولان مربوطه از این مسیر دور خواهند شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: این دغدغه و نگرانی بین توده‌های مردم وجود دارد، اما از نظر کارشناسی زیاد مورد تایید نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها