اولین سفر وزیر خارجه عربستان به قبرس یونانی‌نشین

ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان، در سفر خود به قبرس ضمن تاکید بر حمایت ریاض از مشروعیت و حاکمیت قبرس ابراز امیدواری کرد، ترکیه و قبرس به شکل مسالمت‌آمیزی اختلافات خود را حل کنند.

اولین سفر وزیر خارجه عربستان به قبرس یونانی‌نشین
کد خبر: 340041
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱ ۱۵:۳۳:۳۲

اعتمادآنلاین| ابراهیم العساف، وزیر خارجه عربستان، در کنفرانس مطبوعاتی با همتای قبرسی خود با اشاره به اختلاف نظرها میان ترکیه و قبرس درباره آینده این جزیره تقسیم شده به قبرس یونانی‌نشین و ترک‌نشین و حفاری گاز در شرق دریای مدیترانه، گفت: عربستان از "مشروعیت و حاکمیت قبرس" حمایت می‌کند.

العساف ضمن تاکید بر اینکه عربستان به این حمایت ادامه خواهد داد، ابراز امیدواری کرد دو طرف مشکل خود را به صورت مسالمت‌آمیز حل کنند.

وزیر خارجه عربستان همچنین گفت: ریاض علاقه‌مند است روابط خود با قبرس یونانی نشین را به دلیل موقعیت جغرافیایی آن، سال‌ها گفت‌وگو با جهان عرب و نیز به دلیل اینکه یکی از اعضای اتحادیه اروپاست، بهبود بخشد.

وزیر خارجه قبرس نیز با تاکید بر اهمیت اولین سفر رسمی وزیری عربستانی به قبرس از اهمیت همکاری‌های دو جانبه عربستان و قبرس در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، دفاعی و انرژی گفت.

او افزود: این اولین سفر وزیر خارجه عربستان به قبرس از زمان آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف است.

خالد بن محمد الشریف، سفیر عربستان هفته گذشته به عنوان اولین سفیر عربستان در قبرس یونانی نشین، استوارنامه خود را به رئیس قبرس یونانی نشین تقدیم کرد.

در مقابل رسانه‌های ترکیه‌ای از اظهارات العساف در حمایت از دولت قبرس یونانی‌نشین که با ترکیه اختلف‌نظرهایی دارد، انتقاد کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها