بر اساس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

امشب هوای تهران برای گروه‌های حساس، ناسالم می‌شود

شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده که افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها در شبانگاه یکشنبه برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت.

امشب هوای تهران برای گروه‌های حساس، ناسالم می‌شود
کد خبر: 341150
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۴ ۱۳:۳۳:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، برقراری جوی نسبتاً آرام و آسمانی صاف در صبحگاه روز یکشنبه (24 شهریور 98) همراه با آغاز تردد خودروها در سطح شهر، موجب تجمع غلظت ذرات معلق در برخی مناطق خواهد شد.

رفته‌رفته با تابش خورشید و در حضور سایر عوامل موردنیاز برای شکل‌گیری آلاینده ازن، برای برخی ساعات بعدازظهر (بین ساعات 14 الی 18) افزایش نسبی در غلظت آلاینده مذکور انتظار می‌رود. هرچند وزش باد در برخی ساعات روز جاری در بهبود نسبی کیفیت هوا مؤثر خواهد بود.

به‌تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در شبانگاه یکشنبه، افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود که برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به دنبال خواهد داشت.

با احتمال وزش باد در برخی ساعات نخستین روز دوشنبه (25 شهریور 98)، شرایط لازم برای پراکندگی آلاینده‌های ناشی از تردد خودروها فراهم شده، به طوری‌که ذرات معلق نسبت به صبح روز قبل از غلظت کمتری برخوردار خواهد بود. با افزایش دما در طی روز بر غلظت آلاینده ازن به‌طور موقت افزوده شده که احتمال می‌رود سبب کاهش موقتی کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت شود.

همچنین در اواخر وقت دوشنبه روند افزایشی در غلظت آلاینده‌ها (ذرات معلق) مشاهده خواهد شد که عمدتاً ناشی از ازدیاد حجم ترافیک در این بازه زمانی خواهد بود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها