رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا:

2800 مدرسه تحت پوشش پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار می‌گیرد

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از تحت پوشش قرار دادن 2800 مدرسه و 150 مرکز آموزش عالی در سراسر کشور خبر داد.

2800 مدرسه تحت پوشش پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار می‌گیرد
کد خبر: 341351
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۵ ۰۸:۴۸:۱۲

اعتمادآنلاین| ‌ سردار زاهدیان درباره برنامه‌های این پلیس در خصوص کاهش و کنترل جمعیت زنان معتاد گفت: مهمترین بخش در حوزه کاهش جمعیت معتادان چه در بخش زنان و چه در بخش مردان توسعه برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد است که امروز با تلاش‌هایی که ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه دارد، برنامه‌ریزی شده تا از همه ظرفیت‌ها در این خصوص استفاده شود، تا مردم را پای کار آورده وهمچنین از این طریق به دستگاه‌ها کمک شود تا با ارائه برنامه‌های پیشگیری و افزایش دانش عمومی نسبت به اثرات نامطلوب مواد مخدر در کاهش جمعیت معتادان اقدامات موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های پیشگیری چنانچه از سطوح کوچکتر جامعه مانند خانواده، مدرسه و ... همه‌گیر شده و مورد توجه قرار گیرد در کاهش جمعیت معتادان می‌تواند موثر باشد، ادامه داد: در کنار آن ما نیز به عنوان نیرویی که مسئولیت اقدامات سلبی را داریم و باید با مجموعه‌هایی که اشاعه‌ دهنده مواد مخدر در بین جمعیت‌های مختلف کشور هستند، برخورد کنیم بر نقاط آلوده و آسیب‌پذیر و همچنین بر نقاط حاشیه‌ای که اشاعه‌دهنده مواد مخدر هستند، متمرکز هستیم. همچنین عناصری را که در پوشش‌های مختلف چه به صورت خرده‌فروش و چه افرادی که در آرایشگاه‌ها با تبلیغات اغواکننده مانند موضوعات مرتبط با کاهش وزن و لاغری اشاعه‌دهنده مواد مخدر هستند را رصد می‌کنیم و در نقاطی که موفق به شناسایی این افراد شویم، سریعا برای برخورد با آنها اقدام خواهیم کرد.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا درباره طرح کنترل مدارس خاطرنشان کرد: سال گذشته پیرامون 2 هزار مدرسه را تحت پوشش قرار دادیم و با خرده‌فروشان که در اطراف این مدارس فعالیت می‌کردند برخورد کردیم. امسال نیز این طرح ادامه دارد و پیرامون 2800 مدرسه را در سراسر کشور تحت پوشش قرار خواهیم داد.

سردار زاهدیان خاطرنشان کرد: در خصوص مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها نیز با معاونت فرهنگی وزارت علوم جلسات مستمری را برگزار کردیم و در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای به زودی به امضا خواهد رسید. مقرر شده است بیش از 150 مرکز آموزش عالی را در سراسر کشور تحت پوشش قرار می‌دهیم و در این زمینه همکاری نزدیکی بین پلیس مبارزه با موادمخدر و وزارت علوم برقرار خواهد بود. همچنین مقرر شده است؛ کلاس‌های آموزشی را برای مدیران خوابگاه‌های دانشجویی وزارت علوم برگزار کنیم تا نسبت به شیوه برخورد با اینگونه انحرافات و مشکلات مربوط به آن توجیه شوند.

وی ادامه داد: همچنین تولیدات مشترکی با وزارت علوم در خصوص تولید ویدیو کلیپ‌ها یا متون آموزشی داریم تا بتوانیم داشته‌های خودمان را برای کیفی‌سازی برنامه‌های پیشگیرانه در دانشگاه‌های کشور ارائه دهیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود خانواده خرده‌فروشان مواد مخدر به عرصه فروش مواد مخدر گفت: متاسفانه وقتی فردی وارد این فضا می‌شود نه تنهایی آسیب‌هایی را برای خود به همراه دارد، بلکه برای خانواده نیز مشکلاتی را ایجاد می‌کند. ما در مواقعی که با خرده‌فروشان مواد مخدر برخورد می‌کنیم تلاش می‌کنیم تا کمترین آسیب به خانواده این افراد وارد شود بسیاری از این افراد را بعد از شناسایی‌هایی که انجام می‌دهیم به مراکز پشتیبانی و حمایتی مانند سازمان بهزیستی و کمیته امداد معرفی می‌کنیم تا سطح آسیب این خانواده‌ها نیز کاهش پیدا کند.

سردار زاهدیان به ایجاد دفاتر پیشگیری و مددکاری در مجاورت مراکز پلیس مبارزه با مواد مخدر در همین راستا اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات این دفاتر پیشگیری نیز همین حمایت‌هایی است که باید از خانواده‌های این افراد برای جلوگیری از کاهش آسیب‌های مواد مخدر و اعتیاد داشته باشیم.

وی همچنین درباره فعالیت باندهای قاچاق مواد مخدر در فضای مجازی ادامه داد: باندهای قاچاق مواد مخدر نیز در فضای مجازی روال خاص خود را دارد و ما توانستیم در مقاطعی این‌ها را مهار کنیم و اقدامات ما باعث شده است تا فعالیت قاچاقچیان در فضای مجازی افزایش چشمگیری نداشته باشد و چنانچه مواردی را شناسایی کنیم آنها را در نطفه خفه خواهیم کرد. در همین راستا باندهایی را شناسایی و با آنها برخورد کرده‌ایم و امیدواریم این روند که رو به رشد نیز بوده است بتواند فعالیت و تبلیغات قاچاقچیان در فضای مجازی را مهار کند، البته قاچاقچیان از هر فرصتی استفاده‌های لازم را می‌برند، البته کار ما نیز یک کار فنی و حرفه‌ای و بسیار سخت است و اقداماتی که صورت گرفته توانسته تاثیرات خوبی در کنترل قاچاقچیان در این فضا داشته باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها