ابراز نگرانی ماکرون و عبدالله دوم نسبت به اظهارات نتانیاهو

ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور و پادشاه اردن در جریان تماسی تلفنی نسبت به اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخصوص الحاق سرزمین‌های فلسطینی به اراضی اشغالی ابراز نگرانی کردند.

ابراز نگرانی ماکرون و عبدالله دوم نسبت به اظهارات نتانیاهو
کد خبر: 342021
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ ۱۴:۵۵:۱۰

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌ الاوسط، ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد: امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و عبدالله دوم، پادشاه اردن با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.

ماکرون و عبدالله دوم در جریان این تماس تلفنی تاکید کردند که جز راه حل دو کشوری نمی‌توان گزینه دیگری را جایگزین حل تنش‌ها کرد.

دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی توافق کردند که طی هفته‌های آتی به منظور ممانعت از تشدید تنش‌ها، با یکدیگر در تماس باشند.

در همین راستا، دفتر پادشاهی اردن اعلام کرد که عبدالله دوم در جریان تماس تلفنی با ماکرون به بررسی تحولات منطقه پرداخت.

پادشاه اردن طی این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت دوشادوشی تلاش‌های بین‌المللی در قبال مخالفت با تمامی اقدامات یکجانبه که راهکار تشکیل دو کشوری را به عنوان تنها راه حل درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها از بین می‌برد، تاکید کرد.

پیشتر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پس از انتخابات پارلمانی این رژیم، منطقه غور الاردن و شمال بحر المیت را به اراضی اشغالی الحاق می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها