کد خبر: 342573
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۱:۲۲:۱۵
| |

44 نماینده کنگره آمریکا خواستار رفع تحریم‌های تجاری علیه هند شدند

پس از محدود کردن دسترسی هند به بازارهای آمریکا و واکنش دهلی نو با وضع تعرفه‌های وارداتی بر اقلام آمریکایی، مراودات تجاری این دو کشور رو به کاهش گذاشته است.

44 نماینده کنگره آمریکا خواستار رفع تحریم‌های تجاری علیه هند شدند
کد خبر: 342573
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۱:۲۲:۱۵

اعتمادآنلاین| ‌ "نظام عمومی رجحان" آمریکا (به اختصار جی اس پی)، به اقتصادهای کمتر توسعه‌یافته، امکان دسترسی به بازارهای این کشور را می‌دهد که هند تا قبل از محروم شدن از آن، بزرگترین ذی‌نفع جی اس پی به حساب می‌رفت.

حال 44 تن از مقامات کنگره آمریکا از رابرت لایتایزر، نماینده امور تجاری دولت این کشور خواسته‌اند تا هند مجددا در نظام جی اس پی وضعیت خود را باز یابد تا "صادرات کالاهای آمریکایی به هند و واردات از این کشور زیادتر شود".

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا، در ژوئن سفری به دهلی نو داشت تا مناقشات تجاری را حل و فصل کند؛ اما اختلافات پابرجا ماند.

طی چند روز آتی، نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل (در نیویورک) دیداری از پیش برنامه‌ریزی شده خواهند داشت.

سوبرامانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ابراز خوش‌بینی خود، حل و فصل اختلافات را در نهایت ممکن دانسته است. او می‌گوید: "انتظار من این است که برخی مسائل برجسته که همه شما می‌دانید، در آینده‌ای نه چندان دور برطرف می‌شود".

علاوه بر گفتگوی دوجانبه، ترامپ همراه با نخست‌وزیر هند در مراسمی که هندیانِ زاده آمریکا در شهر هوستون (ایالت تگزاس) گرد هم می‌آیند، حضور پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها