بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی خبر داد؛

خروج 700 هزار خانوار از زیر پوشش کمیته امداد

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی، گفت: تا پایان سال 97 بالغ بر 700 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد از پوشش خارج شدند که 2 هزار و 100 میلیارد تومان به نفع بیت‌المال بوده است.

خروج 700 هزار خانوار از زیر پوشش کمیته امداد
کد خبر: 342635
|
۱۳۹۸/۰۶/۲۸ ۱۴:۲۷:۰۲

اعتمادآنلاین| سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی، ظهر امروز در دیدار آیت‌الله حسین نوری همدانی، از مراجع تقلید، با تاکید بر اینکه اقدامات کمیته امداد در زمان مهندس فتاح تاثیرات چشمگیری داشته است، گفت: کمک‌هایی که به کمیته امداد می‌شود نشان می‌دهد که مردم و علما و بزرگان اعتماد خوبی به کمیته امداد دارند.

وی با اشاره به کمک علما و مراجع تقلید به کمیته امداد برای کمک به مردم سیل‌زده غرب کشور تصریح کرد: در استان قم هم خیرین از امتحان بزرگی موفق بیرون آمدند و در مقایسه با 5 ماه اول سال 97 بالغ بر 67 درصد کمک‌ها با همه مشکلات اقتصادی بیشتر شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی یکی از کارهای بزرگ انجام‌شده در کمیته امداد استان قم را راه‌اندازی واحد بانوان عنوان کرد و افزود: کمیته امداد یک نهاد انقلابی است و باید انقلابی بماند و انقلابی‌ماندن به اسلامی عمل کردن است و این الگوی راه‌اندازی واحد بانوان در همین راستا بوده که در حال توسعه از قم به سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 97 بالغ بر 700 هزار خانوار زیر پوشش کمیته امداد از پوشش خارج شدند که 2 هزار و 100 میلیارد تومان به نفع بیت‌المال بوده است افزود: تلاش ما بر این است که با تقویت اقدامات توانمندسازی زمینه خروج اعضا از زیر پوشش کمیته امداد را فراهم کنیم.

بختیاری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کار و تلاش در جامعه در توانمندسازی محرومان خاطرنشان کرد: مددکاری اسلامی برای ما بسیار مهم است که این مدل براساس ترویج فرهنگ کار و تلاش است.

وی با اشاره به فتوای مراجع تقلید در خصوص حرمت جریمه دیرکرد گفت: صندوق ولایت کمیته امداد به طور کامل به صورت قرض‌الحسنه عمل می‌کند و به 130 هزار مددجو تسهیلات داده‌ایم بدون اینکه سودی داده شده یا دریافت شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها