کد خبر: 343696
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بررسی بند به بند لایحه تجارت زمان‌بر بود

محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد انتقادات اخیر به نحوه رسیدگی به لایحه تجارت اظهار کرد: به نظرم این نقد که می‌گویند بعضی از ماده‌های لایحه تجارت بدون مطالعه بوده تا حدودی درست است. این انتقادات اما ربط وثیقی به مجلس نداشته و به کمیسیون حقوقی و قضایی مربوط است.

بررسی بند به بند لایحه تجارت زمان‌بر بود
کد خبر: 343696
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد انتقاداتی که این روزها به لایحه تجارت در مجلس وارد می‌شود، گفت: کارهای کارشناسی روی این لایحه انجام شده است. نمایندگان به طور کلی این لایحه را سریع تصویب کردند ولی در موارد حائز اهمیت توقف‌هایی صورت می‌گرفت. اگر می‌خواستیم بند به بند توقف کنیم تصویب آن 300 ماده ماه‌ها طول می‌کشید.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: به نظرم این نقد که می‌گویند بعضی از ماده‌های لایحه تجارت بدون مطالعه بوده تا حدودی درست است. نکته اینجاست که این انتقادات ربط وثیقی به مجلس نداشته و به کمیسیون حقوقی و قضایی وارد است. ما نمی‌توانیم بیش از حد وقت مجلس را بگیریم.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس در پایان تاکید کرد: بعضی از نمایندگان نیز انتقادات اساسی به تصویب این لایحه وارد کردند. تجربه به من ثابت کرده که موافقان و مخالفان در مجلس صحبت‌های تکراری و بی‌مورد می‌کنند. از نظر شخص بنده یکی دو ماده اشکال اساسی داشت که به کمک نمایندگان به کمیسیون حقوقی به هدف تصحیح ارجاع داده شد.

نمایندگان مجلس در حال بررسی و تصویب "لایحه تجارت" هستند که بیش از هزار ماده دارد. کارشناسان اقتصادی نسبت به نحوه بررسی آن در مجلس انتقاد وارد کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها