کد خبر: 343962
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

گزارش ویدئویی «اعتمادآنلاین» از کمپین حق تقدم با دانش‌آموزان؛

کودکان، اولویت شهری/ آغاز مهر، آغاز کمپین حق تقدم با دانش‌آموزان

اگر سوپرمارکت دارید یا اگر فروشنده لوازم‌التحریر هستید، یادتان باشد که این کودکان هرچه را که ببینند ضبط می‌کنند و فردا روزی همان را تحویل شما و جامعه می‌دهند.

حجم ویدیو: 6.52M | مدت زمان ویدیو: 00:02:18 دانلود ویدیو
کد خبر: 343962
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نیلوفر حامدی- بعضی‌هایشان را با کوله‌پشتی‌هایی که از قد خودشان بلندتر است می‌شود شناخت. بعضی‌های دیگرشان را با چشم‌هایی که هنوز از خواب سیر نشده. برخی هم هستند که البته خوشحال از دیدار دوباره دوستان، خندان و اتوکشیده‌اند. اما همه آنها در یک چیز مشترک‌اند. کودکانی که ما بزرگسالان آنها را کمتر می‌بینیم.

انگار نوعی نگاه خودبینانه وجود دارد که یادمان می‌رود طراح این شهرهای بزرگ و درندشت، همزمان با رشد اتوبان‌ها و آسمانخراش‌های مرتفع و متروهای عریض و طویل‌شان، حتی در طراحی و چیدمان تابلوهای شهری هم به فکر کودکان نبوده‌ و در این شرایط ما باید بیشتر هوای آنها را داشته باشیم. البته نه از دید قیم‌مآبانه‌ای که همواره معتقد است صلاح کودکان را بهتر از خودشان می‌داند، بلکه از این نظر که باید به کودکان به عنوان بخش مهمی از یک جامعه انسانی توجه کرد و حقوق‌شان را محترم شمرد.

حالا، با آغاز مدارس در سال تحصیلی جدید، کمپینی راه افتاده که روی همین موضوع تمرکز کرده است. این کمپین می‌گوید: حق تقدم با دانش‌آموزان است. اگر تا دیروز همین که چراغ راهنمایی سبز می‌شد پایتان را روی گاز می‌گذاشتید و می‌رفتید، از امروز یادتان باشد که دانش‌آموزانی هستند که شاید شما آنها را ندیده باشید. اگر خواستید در شلوغی‌های صبح و عصر سوار مترو و اتوبوس شوید، یادتان باشد کودکانی هستند که باید حق تقدم را به آنها بدهید.


اگر سوپرمارکت دارید یا اگر فروشنده لوازم‌التحریر هستید، یادتان باشد که این کودکان هرچه را که ببینند ضبط می‌کنند و فردا روزی همان را تحویل شما و جامعه می‌دهند. شاید قدشان کوتاه‌تر از شما باشد. شاید زورشان به شما نرسد، اما آنها هم برای خود حقوقی دارند. از امروز کمی بیشتر آنها و حقوق‌شان را ببینیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها