طرح مهارت ارتباطی دانش آموزان در دستور کار معاونت زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: یکی از طرح‌های ما با آموزش و پرورش، طرح مهارت ارتباطی دانش‌آموزان است که برای گفت‌وگو با خانواده‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

طرح مهارت ارتباطی دانش آموزان در دستور کار معاونت زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری
کد خبر: 343978
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۱ ۱۶:۴۰:۱۵

اعتمادآنلاین| ‌ معصومه ابتکار امروز دوشنبه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در جمع دانش‌آموزان شهرستان بهارستان استان تهران حضور یافت و با اشاره به برنامه‌های مهم آموزش و پرورش در حوزه مهارت‌های زندگی اظهار داشت: اجرای طرح مهارت ارتباطی دانش آموزان، ضمن تقویت مهارت‌های ارتباطی، کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه خانواده را نیز دنبال می کند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده بر نقش مدارس در تقویت مهارت‌های زندگی تاکید کرد و یادآور شد: اگر مهارت‌های زندگی در مدارس به خوبی آموزش داده نشود نمی‌توان پایه‌های ساختاری جامعه را مهیا و نیازهای کشور را برطرف کرد.

ابتکار سپس به آموزش مهارت کار در مدارس اشاره کرد و گفت: ایجاد حرفه و اشتغال در جامعه با مهارت کار انجام می‌شود و سرآغاز آن مدارس است که می‌تواند زمینه‌ساز پویایی کار در جامعه باشد. مهارت‌های رفتاری و ذهنی می‌تواند توسعه و پیشرفت در جامعه و خانواده را به‌دنبال داشته باشد چرا که آگاهی و معرفت مهمتر از دانش است که نمی‌گذارد در جهالت زندگی کنیم.

وی، درباره رشد فزاینده حضور دختران در رشته‌های درسی نسبت به پسران گفت: دولت به صنایع دستی و فناوری‌های نوین، توجه ویژه‌ای دارد و با استعدادهای بالایی که دانش‌آموزان کشورمان دارند می‌توانند در این حوزه‌ها موفق عمل کنند.

معاون رئیس‌ جمهور در پایان با اشاره به اهداف تعالی زن مسلمان در جهان تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای حضور زنان ایرانی در عرصه‌های سیاسی، بین‌المللی و توسعه و پیشرفت وجود ندارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها