کد خبر: 344351
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۴:۱۷:۰۶
| |

معاون حقوق بشر و امور بین­ الملل وزیر دادگستری:

پایتخت میزبان کنفرانس بین المللی حقوق کودک می‌شود

معاون حقوق بشر و امور بین­ الملل وزیر دادگستری، از برگزاری کنفرانس بین المللی حقوق کودک و جشنواره ملی حقوق کودک در آبان امسال در تهران خبر داد.

پایتخت میزبان کنفرانس بین المللی حقوق کودک می‌شود
کد خبر: 344351
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۲ ۱۴:۱۷:۰۶

اعتمادآنلاین| ‌ محمود عباسی در دیدار با رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در تهران گفت: این مرجع در نظر دارد کنفرانس بین المللی حقوق کودک و جشنواره ملی حقوق کودک را با مشارکت دستگاه ­های عضو مرجع ملی و یونیسف در آبان ماه سال جاری با حضور اندیشمندان، صاحب نظران و مقامات سیاسی و اجرایی حقوق کودک کشورهای منطقه در تهران برگزار کند.

چالش های اساسی حوزه حقوق کودک را مدیریت می کنیم

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک افزود: ما سال جاری را سال تحول در حوزه حقوق کودک نام نهاده ایم و تلاش داریم حداقل تا پایان سال چالش­ های اساسی حوزه حقوق کودک را مدیریت کنیم.

عباسی گفت: مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک نهاد سیاست گذاری، هماهنگی، نظارت و پایش و ترویج و ارتقای حقوق کودکان را برعهده دارد. ما اهداف مشترکی با یونیسف داریم و برگزاری این جلسات می­ تواند دیدگاه­ های ما را به هم نزدیک کند.

معاون وزیر دادگستری اضافه کرد: همچنین می ­توانیم در پرتو سیاست های جمهوری اسلامی ایران و همکاری وزارت امور خارجه گام های مثبتی برای تحقق حقوق کودکان برداریم.

برگزاری 31 کنفرانس در مورد چالش های حقوق کودک در استان ها

عباسی از لزوم گسترش حقوق کودک در سطح کشور سخن گفت و اظهار داشت: اگرچه پس از انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در حمایت از حقوق کودکان انجام شده ولی وزارت دادگستری با ایجاد مراجع متناظر استانی تلاش داشته است تا با استفاده از ظرفیت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ­ها تحولی در این حوزه ایجاد کند. همچنین به مناسبت سی امین سالگرد تصویب کنوانسیون، مرجع با شناسایی و احصای چالش­ های هر استان در سال 98 سی و یک کنفرانس تخصصی را در سطح کشور و در هر استان برگزار می ­کند.

کلینیک حقوق کودک راه اندازی می شود

وی افزود: در سال جاری تلاش می کنیم تا در تمامی استان ­ها کلینیک حقوق کودک را با رویکرد ارائه مشاوره، آموزش، مددکاری اجتماعی و معاضدت به خانواده­ ها دایر کنیم. این اقدام با اهداف ایجاد شهر دوستدار کودک هماهنگ است و در گام بعدی به دنبال ارتقای حقوق کودک در سطح کشور هستیم.

ایران دستاوردهای بسیاری در حقوق کودک داشته است

خانم مندیپ اوبرایان رئیس دفتر نمایندگی یونیسف در ایران گفت: امسال سی امین سالگرد تصویب کنوانسیون حقوق کودک است و زمانی که کشورها به اقدامات خود طی این سی سال می نگرند، به این نتیجه می رسند که نباید در ترویج حقوق کودک جزء نگر بوده و باید رویکرد کل نگر و عام اتخاذ کرد.

وی از برگزاری مدرسه تابستانه تبریز تشکر کرد و آن را گامی رو به جلو به منظور ترویج حقوق کودک دانست و گفت: حق بر بهداشت، تحصیل و دسترسی به غذا در کنار هم معنا می دهد و می تواند فرصت زندگی بهینه را برای کودکان فراهم کند. همانطور که در پیام تبریز هم عنوان شد، ایران دستاوردهای زیادی در حوزه کودک همچون کاهش مرگ و میر کودکان و افزایش دسترسی دختران به آموزش داشته است.

اوبرایان افزود: یونیسف با دستگاه های متولی بحث کودک به صورت جداگانه تفاهم­نامه همکاری دارد ولی ظرفیت شورای هماهنگی مرجع ملی که بیش از 16 دستگاه در آن عضویت دارند، ظرفیت مطلوبی برای پیگیری حقوق کودکان است.

وی افزود: فلسفه اصلی کنوانسیون حقوق کودک این است که همه کودکان به ویژه کودکان در معرض خطر به خدمات اجتماعی با کیفیت دسترسی برابر داشته باشند و فکر می کنم با برنامه ها و خط مشی که مرجع ملی دنبال می کند و با همکاری یونیسف و دستگاه های عضو این مرجع، به این هدف دست پیدا کنیم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها