رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی:

اصناف به کارگیرنده مشمولان غایب، جریمه نقدی می‌شوند

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی از جریمه نقدی اصناف به کارگیرنده مشمولان غایب خبرداد و گفت: مشمولان غایبی که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام نکرده اند برابر ماده 10 قانون با محرومیت های اجتماعی مواجه می شوند.

اصناف به کارگیرنده مشمولان غایب، جریمه نقدی می‌شوند
کد خبر: 344770
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۳ ۱۵:۱۰:۳۲

اعتمادآنلاین| ‌ سردار«تقی مهری» اظهار کرد: مشمولان غایبی که وضعیت خدمتی خود را مشخص نکنند برابر مواد 58 و 62 قانون خدمت وظیفه عمومی با تشدید محدودیت ها و محرومیت های اجتماعی، عدم برخورداری از هرگونه تسهیلات دولتی و اشتغال در سازمان ها و کارگاه های دولتی و خصوصی مواجه می شوند.

وی افزود: درصدد هستیم با افزایش ارتباط سیستمی با سازمان های دولتی و غیردولتی مانند؛ وزارتخانه ها، بانک ها، شهرداری و ... ،محرومیت های اجتماعی مشمولان غایب را بیشتر پیگیر باشیم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا بیان کرد: براساس ماده 10 قانون وظیفه عمومی هرگونه استفاده از تسهیلات دولتی مانند دریافت وام،کسب پروانه کار،کاندید شدن برای انتخابات مجلس شورای اسلامی،استخدام به هرصورت (رسمی،پیمانی،قراردادی،روزمزد) به شرط تعیین تکلیف وضعیت خدمتی مشمولان است.

به گزارش سایت پلیس، وی گفت: در صورت به کارگیری مشمولان غایب توسط کارفرمایان، کارخانجات،کارگاه ها،شرکت ها،آموزشگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها، تعمیرگاه های دولتی و خصوصی برابر ماده 63 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی،برای اعمال مجازات تعیین شده به دستگاه های قضائی معرفی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: براساس ماده 63 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی مجازات در نظر گرفته شده برای این دسته از افراد، برای بار اول پرداخت هزینه سالانه یک سرباز به مبلغ حدود 130 میلیون ریال و برای بار دوم و بیشتر هزینه سالانه سه سرباز محاسبه و اخذ می شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها