ولید المعلم:

اتهام پمپئو به سوریه درباره حمله شیمیایی «دروغ بزرگ» است

وزیر امور خارجه سوریه ادعای همتای آمریکایی درباره حمله شیمیایی ارتش سوریه به لاذقیه را دروغی بزرگ توصیف کرد.

اتهام پمپئو به سوریه درباره حمله شیمیایی «دروغ بزرگ» است
کد خبر: 345679
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ ۱۴:۱۱:۲۳

اعتمادآنلاین| «ولید المعلم» معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه سوریه ادعای «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود را درباره حمله شیمیایی ارتش سوریه به استان لاذقیه در ماه مه گذشته را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، المعلم تاکید کرد: اتهام پمپئو درباره استفاده سوریه از سلاح شیمیایی در لاذقیه دروغ بزرگی است.

یک مقام وزارت خارجه سوریه هم در بیست و پنجم ماه مه گذشته تاکید کرد: اخبار ساختگی درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در شهرک کبانی در ریف لاذقیه فقط مقدمه‌ای برای به راه انداختن سریال دروغ‌پردازی غربی‌ها است تا شروع به تهدید و ارعاب دولت سوریه کنند، اما همه این هیاهوها، سوریه را از ادامه جنگ با تروریسم باز نمی‌دارد.

وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک سوریه همچنین گفت که با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره کمیته اساسی قانون اساسی که به تازگی تشکیل شده گفت‌وگو کرده است. وی به اسپوتنیک گفت: یکی از موضوع‌های مورد بررسی، کمیته قانون اساسی بود که برای آینده سوریه از اهمیت بالایی برخوردار است.

المعلم در پاسخ به این سوال که آیا تاریخی برای نخستین نشست این کمیته تعیین شده است، گفت: نه هنوز. هنوز تاریخ مشخصی وجود ندارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها