احمد مقدسی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران مطرح کرد:

ایجاد کمبود عمدی در بازار برای افزایش قیمت نهاده‌های دامی/ دامن زدن به آتش جنگ اقتصادی دشمن بر علیه تولید داخل

احمد مقدسی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران گفت: برخی تجار به عمد با ایجاد کمبود در بازار موجب افزایش قیمت برخی از نهاده‌های دامی شده‌اند.

ایجاد کمبود عمدی در بازار برای افزایش قیمت نهاده‌های دامی/ دامن زدن به آتش جنگ اقتصادی دشمن بر علیه تولید داخل
کد خبر: 346419
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۸ ۱۲:۴۴:۲۲

اعتمادآنلاین| احمد مقدسی، رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه قیمت نهاده تفاله چغندر قند افزایش زیادی داشته است، اظهار کرد: در حال حاضر کارخانه‌های قند قیمت هر کیلوگرم تفاله چغندر قند را به 2 هزار و 600 تا 2 هزار و 700 تومان افزایش داده‌اند در حالی قیمت این نهاده در سال گذشته حداکثر 2 هزار تومان بود.

وی ادامه داد: با در نظر گرفته هزینه 150 تومانی برای حمل هر کیلوگرم تفاله چغندر قند از کارخانه‌ها، قیمت این نهاده برای دامداران 2 هزار و 750 تا 2 هزار و 850 تومان تمام می‌شود.

مقدسی از دیگر نهاده‌های دامی که در هفته‌های اخیر افزایش قیمت داشته را ذرت عنوان کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم این نهاده نیز در روزهای اخیر از مرز 2 هزار تومان عبور کرده و دامداران آن را با قیمت 2 هزار و 150 تومان است.

وی دلیل افزایش قیمت این نهاده‌ها را ایجاد کمبود عمدی در بازار با هدف افزایش قیمت آن‌ها توسط برخی از تجار دانست.

وی همچنین با انتقاد از افزایش قیمت مصوب سبوس از سوی وزارت صمت، ‌اظهار کرد: با افزایش قیمت مصوب توسط وزارت صمت قیمت این نهاده نیز به یک هزار و 200 تومان برای دامداران افزایش یافته است.

به گفته رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران؛‌ افزایش قیمت نهاده‌های مذکور افزایش هزینه تمام شده تولید و شیر را رقم خواهد زد.

مقدسی گفت: در حال حاضر شیرخام درب دامداری با قیمت مصوب دو هزار و 390 تومان درب کارخانه با قیمت 2 هزار و 540 تومان از دامداران خریداری می‌شود که با توجه به هزینه تمام شده تقریبا مناسب است، اما با ادامه روند گرانی در نهاده‌های ذکر شده بدون شک افزایش قیمت شیر اتفاق خواهد افتاد چراکه هزینه تمام شده تولید رو به افزایش است.

وی از دستگاه‌های ناظر خواست تا هر چه سریعتر با تجاری که به عمده با ایجاد کمبود در بازار موجب افزایش قیمت برخی از نهاده‌های دامی شده‌اند برخورد کنند.

مقدسی اقدام این تجار را دامن زدن به آتش جنگ اقتصادی دشمن بر علیه تولید داخل توصیف کرد.

کمبود عرضه در بازار برخی نهاده‌های دامی در حالی است که روز گذشته حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، از افزایش 30 درصدی واردات نهاده‌های دامی نسبت به سال گذشته خبر داد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها