کد خبر: 346713
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۰۹:۲۹:۱۱
| |

10 هزار مهاجر غیرقانونی از یونان اخراج شدند

دولت یونان اعلام کرد برای کاهش جمعیت فزاینده اردوگاه‌های پناهجویان مجموعه تدابیری را اتخاذ کرده که اخراج 10 هزار مهاجر غیرقانونی تا پایان سال آینده میلادی، یکی از این تدابیر است.

10 هزار مهاجر غیرقانونی از یونان اخراج شدند
کد خبر: 346713
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۹ ۰۹:۲۹:۱۱

اعتمادآنلاین| دولت یونان اعلام کرد برای مواجهه با هجوم فزاینده مهاجران غیرقانونی تصمیم دارد که 10 هزار مهاجر را تا پایان سال آینده میلادی از اردوگاه‌های واقع در جزایر این کشور اخراج کرده و هزاران نفر دیگر را از این جزایر به سرزمین اصلی یونان منتقل کند.

گفتنی است که این طرح‌ها روز «دوشنبه» پس از نشستی چهارساعته با حضور وزرا و نخست وزیر یونان اعلام شد؛ یک روز پس از آنکه وقوع آتشی مرگبار در اردوگاه پناهجویان و مهاجران در جزیره لسبوس یونان باعث بروز اعتراضات شد.

در بیانیه دولت یونان آمده است که دولت جدید این کشور قصد دارد 10 هزار مهاجر غیرقانونی را تا پایان سال 2020 به ترکیه بازگرداند. این رقم در مقایسه با 1805 مهاجر اخراج شده در دولت قبلی یونان یک افزایش قابل ملاحظه را نشان می دهد.

دولت یونان پیش از این اعلام کرد که گشت زنی دریایی در دریای اژه را افزایش می دهد و با بستن مراکز پذیرش مهاجران از اعطای پناهندگی خودداری کرده و طرحهایی را برای بازبینی در سیستم پناهجویی مدنظر دارد.

طرح دولت یونان برای توزیع مهاجران و پناهجویان میان اردوگاه‌های 13 منطقه این کشور به ویژه سرزمین اصلی جانشین توافق سال 2016 اتحادیه اروپا با ترکیه می‌شود که تازه‌واردان را تا زمانی که درخواست پناهندگی آنها در دست بررسی است، از خروج از لسبوس و چهار جزیره شرقی دیگر یونان منع می کند.

طبق اعلام مؤسسه خیریه پزشکان بدون مرز، حدود 24 هزار تن از مهاجران و پناهجویان در میان پنج اردوگاه واقع در جزایر یونان سرگردان بوده و تحت شرایط «اسف‌باری» زندگی می کنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها